4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben a TV2 egy helyben topog, a közepes csatornák jelentősen növelték nézettségüket az RTL Klub rovására, így a nagyok között is élesebb lett a verseny. Ugyan még mindig a legnépszerűbb programnak számít, ám a korábbi hetekhez képest kevesebben követték a Való Világ adásait, amelyben feltehetőleg a kulcsszereplők kiesése is közrejátszik. Az M1 idén először tudta átlépni a kereskedelmi célcsoportban a főműsoridős átlagot tekintve a négy százalékos arányt.

Ha az RTL Klub szemszögéből nézzük, akkor a 11. hét sem hozott változást a nézettségi adatok tekintetében, a piacvezető csatorna továbbra is könnyedén húzza be a 18-49-es korosztályban a főműsoridős sávot. Ugyanakkor a vetélytársak részéről némi optimizmusra adhat okot, hogy majdnem három százalékpontot vesztett a közönségarányt tekintve az RTL Klub, így szorosabb lett a két nagy csatorna közötti versenyfutás. Igaz, a 11. héten az RTL Klubtól elpártoló nézők nem a TV2-t választották, hanem a kisebb csatornákat, így a Viasat3-at kivéve a közepes nézettségű csatornák voltak az elmúlt napok nyertesei.

Az RTL Klub főműsoridőben, a 18-49-es korosztályban immár 86 napja magasabb nézettséget produkál, mint vetélytársai. A 11. héten a csatorna átlagosan 31,3 százlékos közönségarányt ért el, míg a TV2 esetén az AGB-Nielsen 19,7 százalékot mért. A közepes nézettségű csatornák közül a Film+ volt a legnézettebb (4,9% SHR), majd a Cool (4,6% SHR), és némi meglepetésre az M1 (4,2% SHR) következett. Önmagához képest gyenge hetet tudhat maga mögött a Viasat3 (3,6% SHR), vagyis úgy tűnik, a csatorna legdrágább valóságshowja, az Éden Hotel egyelőre nem nyerte el a nézők tetszését.


A nemzeti ünnep néhány csatornánál kicsit átrendezte a műsorstruktúrát, ám érdekesség, hogy például a TV2 gyakorlatilag nem nyúlt a szokásos műsorrendhez, és hétfőn az ismert krimiket, míg kedden a Bajnokok Ligája meccset adta, szemben az RTL Klubbal, mely a sorozatok helyett népszerű filmeket kínált a nézőknek. Szerdától ugyanakkor visszatért minden a megszokott kerékvágásba. Ahogy az gyakorlatilag január óta megszokott, az RTL Klub dominanciájának letéteményese a Való Világ-Fókusz-Barátok közt trió. Előtte ugyan a TV2 Tények című hírműsora hétről hétre versenyben van az RTL Klub Híradójával, sőt a héten is az öt munkanapból hármat nyert, ám a hírek után sokan a valóságshowra váltanak. Nem vállalunk nagy kockázatot, ha megelőlegezzük, hogy a Való Világ végéig az eredmények drasztikusan nem fognak változni, esetleg egy-egy vasárnap lehet esélye a TV2-nek arra, hogy megelőzze a versenytársát.

Ami a hét napjait illeti, hétfőn az RTL Klub a Való Világ után egy sikeres családi mozit dobott be, és az Arthur és a Villangók be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen jócskán rávert az Aktívra és az NCIS-re. Bár kisebb különbséggel, de az Apja lánya című film is jobb volt, mint az NCIS: Los Angeles című sorozat. Kedden hiába lépett túl rendkívüli izgalmak közepette a Bayern Münchenen az Inter, Mel Gibson ellen nem volt orvosság, a főszereplésével készült Hazafi hozta az estét az RTL Klubnak.

Szerdán ezúttal a Doktor House új része ellen nem került adásba Való Világ kiválasztás, ami a nézettségi statisztikákban is visszaköszönt, a sorozatot ugyanis többen követték, mint a Nagy zsozsó című filmet. Csütörtökön a Gálvölgyi-show uralta a képernyőket, a TV2-n sugárzott Én, és én, meg a tehén című film nem tudott komoly ellenfél lenni. Pénteken a Hawaii Five-O nézettsége tovább csökkent, míg a CSI növelni tudta közönségarányát.

Az RTL Klub a hangsúlyt a múlt héten a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítvánnyal közös jótékonysági akciójára helyezte. A ValóVilág4 keretein belül meghirdetett felhívás segítségével – az RTL Klub közleménye szerint - a hazai televíziózás legnagyobb és legsikeresebb adománygyűjtését szervezte meg a csatorna,  az SMS-ezők jóvoltából több, mint 177 millió forintnyi adomány érkezett a rászoruló családok számára. Igaz, tehetjük hozzá a jótékonyság messze nem vonz annyi nézőt, mint egy szaftot párbaj, bár a szombat esti műsorsávban sem volt olyan program, ami meg tudta volna szorítani Alekoszék akcióját.

Vasárnap az esti filmek versenye hozta a legkiegyensúlyozottabb csatát a héten, a Csúcsformában csupán 2 százalékponttal tudta megelőzni a TV2-n vetített Csak a testemen át című filmet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!