Azt tudjuk, hogy luxustermékekre olyan időszakokban is van kereslet, amikor egyébként a fogyasztás visszaesőben van. Elég csak megnézni az orosz autópaicot, ahol a prémiummárkák rendre a piaci átlag alatti visszaesést produkáltak, sőt voltak olyanok, mint a Lexus és persze a Porsche, amelyek még nőni is tudtak.
Nincs ez másként Kínában sem, ahol mostanában igen rossz idők járnak az autópiacra, azonban a Porsche 17,2 százalékkal tudott nőni augusztusban. Az első 8 hónapban 38 833 autót adtak el, amely 37,5 százalékkal magasabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
A gyártó persze nem csak Kínában hasít, globális növekedése a nyár utolsó hónapjában 19,7 százalékos volt, de Európában a 35,7 százalékot is elérték. Sőt, augusztusra átlépték a 150 ezres értékesítési határt (152 610) globálisan, amely 27,4 százalékkal több, mint tavaly, amikor még csak 119 814 autót adtak el.
A céget egyértelműen az új kis terepjáró, Macan viszi a hátán, amely a teljes augusztusi volumen 36,7 százalékát tette ki. Emellett persze a nagytestvér Cayenne is keresett volt, 32 százalékkal adtak el belőle többet, mint tavaly augusztusban, (hogy ez pontosan milyen mennyiséget jelent arra a cég közleménye nem tér ki).
A Porsche egyébként Frankfurtban fogja bemutatni az új 911-est, amelytől újabb lökést vár az eladások tekintetében.
mfor.hu