A hazai élmezőny általános vizsgálata mellett érdemes megnézni, mennyire veszik igénybe a cégek, intézmények az on-line csatornát a válságmenedzselésben. Az elmúlt hét történéseiből véletlenül kiragadott példák számos tanulsággal szolgának. A Concordia Közraktár Rt. nemrég leváltott vezérigazgatóját sikkasztás gyanújával, bilincsbe verve vitték el a rendőrök. A vállalati weblapokon béke honol, nyoma sincs a viharos eseményeknek. A vállal illetékesei nem tartották szükségesnek, hogy honlapjukon értelmezzék az eseményeket. Ezzel a struccpolitikáéval azonban megingathatják partnereik, vásárlóik bizalmát. Nem volna célszerűbb első kézből tájékoztatni az érdeklődőket, mint teret engedni a bizonytalan találgatásoknak?
Merőben más taktikát választott a Dunaferr Rt. A vállalat mostanában éppen a dolomitszállítási szerződésekkel kapcsolatban került a figyelem középpontjába. A Dunaferr élt az internet nyújtotta lehetőségekkel és folyamatosan sajtóközleményekben tájékoztatta az újságírókat a fejleményekről.
Az elmúlt hétvége negatív hírei közé tartozik, hogy a felvételi ponthatárok közzétételére hivatott www.felvi.hu webhely nem volt képes kiszolgálni a nagyszámú érdeklődőt.
A hétvégi híradásokban előkelő helyet elfoglaló botrány az Oktatási Minisztériumot nem inspirálta semmiféle sajtóközlemény (magyarázat) kiadására.
A Dotkom Internet Consulting munkatársai számos honlap diagnózis és Web_Score honlapanalízis elvégzése után úgy látják, hogy a hazai vállalatok jelentős részének internetes megjelenését nem támogatja szakmailag megalapozott stratégia. Miközben tehát sok vállalat szemmel láthatóan nem tud mit kezdeni saját honlapjával, elmennek a szinte magától értetődő lehetőségek mellett. Megfelelően alkalmazva az on-line PR átalakíthatja a vállalat PR stratégiáját. A hagyományos, hierarchikus, lineáris információátadás helyébe olyan, újfajta kommunikációs modellek léphetnek, amelyek teljesen átalakítják a vállalatnak a külvilággal fenntartott kapcsolatát.
On-line PR - Kihasználatlan lehetőség
Igaz, Magyarországon az behálózottak száma még nem éri el még a lakosság 20 százalékát sem, az internetnek az üzleti éltben betöltött szerepe ennél lényegesen jelentősebb.