Az kutatási eljárás sajátos ellentmondása, hogy miközben a cég több millió netpolgárra kiterjedő adatbázissal rendelkezik, mégsem sértik az internetezők személyiségi jogait. Számukra ugyanis nem a valódi személy kiléte, hanem az interneten közzétett vélemény a fontos. Nem keresik tehát annak lehetőségét, hogy valós személyekkel kapcsolják össze a felhasználói neveket.
Joggal merül fel az internetes vélemények szándékos befolyásolásának kérdése. Holtzman szerint ez gyakorlatilag lehetetlen. Ahhoz ugyanis, hogy valaki véleményformáló tényezővé válhasson, hosszú időn keresztül megbízható információkat kell szolgáltatnia. Ilyen, hosszú, kitartó munkára a csalók nem vállalkoznak.
Az újfajta piackutatással foglalkozó cég jelenleg a pénzügyi szektorra és a szórakoztatóiparra koncentrál, de a jövőben további területekre kívánják kiterjeszteni tevékenységüket. A cég munkatársai úgy gondolják, hogy a pénzügyi területhez különösen jól illeszkedik 500.000 internetes személyiséget tartalmazó adatbázisuk. Az Opion pénzügyi szakemberek közt végzett felméréséből kiderült, hogy bár a menedzserek közül szinte senki sem használja az internetes fórumokat, a brókerek 99 százaléka rendszeres látogatója ezeknek a webhelyeknek.
Az új piackutatási módszer iránt érdeklődést mutatja a jelentős sajtóvisszhang is. Ahhoz azonban, hogy ez a radikálisan új megközelítés beépülhessen a napi üzleti gyakorlatba, még hosszú időnek kell eltelnie.
Forrás: eCompany Now
BusinessWeek
Internet World
On-line fórumok üzleti alkalmazása
Egyesek szakemberek szerint az internet a hagyományos piackutatás kiegészítő csatornája, mások szerint az internet használata radikálisan átalakítja a kutatást. Egy amerikai cég az on-line fórumokban olvasható vélemények feldolgozásával próbál forradalmian új módszert bevezetni.