On-line hírlevél indítását több tényező motiválhatja
-
- A hírlevél kiválóan alkalmas arra, hogy a vállalat közvetlen kapcsolatba kerüljön a vásárlókkal. A hírlevél címlistája könnyen levelezőlistává alakítható, melynek segítségével speciális közösség alakítható ki. A hírlevél lehetőséget biztosít különleges "csak előfizetőknek" szóló szolgáltatások, termékek értékesítésére is.
-
- A hírlevélre feliratkozó ügyfelek e-mail címe felhasználható a későbbi direkt e-mail kampányok során. Ezek a címek sokkal pontosabb célzást tesznek lehetővé, mint a legtöbb vásárolt lista.
-
- A hírlevél alkalmas arra, hogy felhívja a figyelmet a cég honlapján megjelenő újdonságokra. (Általánosan elterjedt gyakorlat, hogy a hírlevél csak ízelítőt kínál a nagyobb terjedelmű írásokból. A néhány soros kivonathoz mellékelt link segítségével az érdeklődő azonnal eljuthat a teljes információhoz.)
-
Az on-line hírlevél elkészítése látszólagos egyszerűsége ellenére némi ügyességet igényel. A legtöbb rendszeres internetező rengeteg ingyenes hírlevélre feliratkozik, de ezek közül csak keveset néz meg rendszeresen. A megfigyelések szerint a hírleveleket kevesen mondják le, inkább olvasatlanul törlik őket. Ahhoz, hogy ezt a sorsot elkerülhessük, valamivel meg kell ragadni az olvasók figyelmét. (Ez érvényes a dm e-mail levelekre is.)
Az e-mail hírlevél nem az a műfaj, amit általában nem alaposan, betűről-betűre szokás elolvasni. Különösen fontos tehát a jó áttekinthetőség, melynek köszönhetően a az olvasó a szövegen gyorsan átfutva is megtalálhatja a fontos mondanivalót. Mindezzel ellentétes, ha a hírlevél olvasását a túlzott mennyiségű hirdetés nehezíti meg (A haza kiadványok közül ilyen a
Médiainfo Hírlevél)Bár a korszerűbb levelezőprogramok a képeket, grafikát bonyolultabb szövegformázást is megengedő HTML alapú leveleket is képesek megjeleníteni, az internetes hírlevelek többsége egyszerű text formátumban készül. Az ilyen hírlevélneknek nem csak az az előnye, hogy garantáltan mindenki számára olvashatóak lesznek, hanem sokkal kisebb méretük miatt gyorsabban letöltődnek. Bár az egyszerű, szöveges hírlevél tördelése lehetőségei meglehetősen korlátozottak, egyesek még ezzel sem élnek. A
Politikafórumamellett, hogy hónapok óta "Kedves Nagy Péter" megszólítással próbál megnyerni olvasójának, azzal is taszít, hogy miden tagolás nélkül ömleszti rám az információkat.
Talán felesleges leírni, de kommunikálni csak akkor érdemes, ha van mondanivalónk. A "konfekció" információkkal leggyakrabban az a probléma, hogy versenytársaink is hozzáférnek. Igen ellentmondásos azoknak a hazai hírlevelek, melyek az MTI, a Napi Gazdaság, vagy a Prím Online híreivel próbálnak valami különlegeset nyújtani olvasóiknak.