A tajvani cégnek a napokban Budapestre látogatott európai elnöke elégedett az eddigi fejlődéssel. A korábban csak a disztribútori hálózatot kezelő magyar képviselet három évvel ezelőtt technikai támogatást nyújtó szolgáltatói profillal is bővült. A cég szállítja a Magyar Telekomnak az ADSL-modemeket.
Az európai elnök a jövőre vonatkozóan a magyarországi piacon is egyre jobb üzletet lát a kiskereskedelmi értékesítésben, közelebbről úgy véli, hogy a nemzetközi tendenciáknak megfelelően nálunk is egyre többen az elektronikai kiskereskedésekből - Media Markt, Electroworld - szerzik majd be az otthoni internetes hálózati eszközöket, szemben a mostani gyakorlatot jelentő számítástechnikai szakboltokkal.
Ezt a folyamatot az is segíti, hogy egyfelől ma már egyre könnyebben üzembe helyezhetők az ilyesfajta termékek, másfelől nőtt a felhasználók ilyen irányú alapképzettsége is. A D-Link magyarországi értékesítésén belül jelenleg 15-20 százalék a kiskereskedelmi eladás aránya, szemben a 25 százalékos európai átlaggal.
A további növekedési lehetőségeket az is alátámasztja, hogy itthon még eléggé gyerekcipőben jár az otthonok digitalizálása. Ezzel kapcsolatban Élő András, a képviselet vezetője elmondta: információik szerint még az új építésű lakásoknak is alig néhány százalékánál gondolnak erre, és terveztetik meg ezen követelményeknek megfelelően az épületet, írja a Világgazdaság.