Az importőri akcióknak köszönhetően a Skoda-értékesítések különösen jól indultak ebben az évben. Így az első negyedévben növelhettük eladásainkat az elmúlt év azonos időszakához képest - jelentette ki a Skoda-, Opel-, Chevrolet- és Toyota-kereskedésekkel rendelkező Schiller Autócsalád vezetője, Schiller Gábor.
Mint mondta, a Toyota forgalmát az új Corolla megjelenése élénkíti, s már most felfokozott az érdeklődés a csupán májusban piacra lépő Auris iránt is. Ennek alapján a második negyedévre is jó Toyota-forgalmat remél a cégvezető, aki azt várja a márkaképviseletektől, hogy a forint jelenlegi erős árfolyamából származó előnyt valamilyen szinten a marketingre és további kedvezményeket biztosító kampányokra fordítják.
Ferró Imre Volkswagen-márkaigazgató szerint egyes márkák kereskedői öngyilkos kedvezményeket alkalmaznak, a VW azonban nem él kockázatos akciókkal. Kiemelte, nem emiatt csökkent a márka forgalma az első két hónapban, hanem azért, mert a leépítési tervek a tavalyi második fél évben sztrájkhullámot váltottak ki a belga és a spanyol Volkswagen-gyárakban, így csak mostanára tölthették fel a Golf- és a Polo-készletet. Rá kell ébredni, hogy hosszú távon nem az engedmények hoznak több vásárlót - vélekedik Gablini Gábor, rámutatva: a Toyota és az Opel annak ellenére növeli eladásait, hogy nem vezettek be erőteljes akciókat.
Másrészt a sok százezres kedvezményekkel élő tömegmárkák folyamatosan leértékelik korábban eladott modelljeiket, amelyeket persze a használtautó-piacon is csak olcsóbban lehet értékesíteni, illetve hátrány éri a tulajdonost az autócsere alkalmával, az alacsonyabb beszámítási érték miatt, számol be a Világgazdaság.