2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vélemények szerint a márkaimportőrök már-már öngyilkos akciókba kezdtek, és több százezres kedvezményekkel vehet kocsit, aki a gazdasági megszorítások ellenére most szánja rá magát autóvásárlásra: nem ritka az ötvenszázalékos kedvezménnyel kínált extrafelszereltség sem. A várakozások szerint ugyanakkor mindennek ellenére az idén 10-15 százalékot esik vissza a piac, írja a Világgazdaság.

Az importőri akcióknak köszönhetően a Skoda-értékesítések különösen jól indultak ebben az évben. Így az első negyedévben növelhettük eladásainkat az elmúlt év azonos időszakához képest - jelentette ki a Skoda-, Opel-, Chevrolet- és Toyota-kereskedésekkel rendelkező Schiller Autócsalád vezetője, Schiller Gábor.

Mint mondta, a Toyota forgalmát az új Corolla megjelenése élénkíti, s már most felfokozott az érdeklődés a csupán májusban piacra lépő Auris iránt is. Ennek alapján a második negyedévre is jó Toyota-forgalmat remél a cégvezető, aki azt várja a márkaképviseletektől, hogy a forint jelenlegi erős árfolyamából származó előnyt valamilyen szinten a marketingre és további kedvezményeket biztosító kampányokra fordítják.

Ferró Imre Volkswagen-márkaigazgató szerint egyes márkák kereskedői öngyilkos kedvezményeket alkalmaznak, a VW azonban nem él kockázatos akciókkal. Kiemelte, nem emiatt csökkent a márka forgalma az első két hónapban, hanem azért, mert a leépítési tervek a tavalyi második fél évben sztrájkhullámot váltottak ki a belga és a spanyol Volkswagen-gyárakban, így csak mostanára tölthették fel a Golf- és a Polo-készletet. Rá kell ébredni, hogy hosszú távon nem az engedmények hoznak több vásárlót - vélekedik Gablini Gábor, rámutatva: a Toyota és az Opel annak ellenére növeli eladásait, hogy nem vezettek be erőteljes akciókat.

Másrészt a sok százezres kedvezményekkel élő tömegmárkák folyamatosan leértékelik korábban eladott modelljeiket, amelyeket persze a használtautó-piacon is csak olcsóbban lehet értékesíteni, illetve hátrány éri a tulajdonost az autócsere alkalmával, az alacsonyabb beszámítási érték miatt, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!