A tervek szerint az új szolgáltatás tesztelése - melyet egy prototípussal végzett tesztek sorozata előzött meg - legalább fél évig tart majd.
Ez a kísérleti szolgáltatás része egy a repülőtéren beindított innovatív programnak, amelynek célja az utazás leegyszerűsítése és a reptéri sorok csökkentése. Az önkiszolgáló csomagleadás célja, hogy az utasok egyre inkább maguk oszthassák be idejüket a repülőtéren.
A társaság közleménye emlékeztet arra, hogy egyre több utas veszi igénybe az önkiszolgáló kioszkokat és az online check-in szolgáltatást. Az önkiszolgáló csomagleadási rendszer tesztelése újabb lépés a check-in folyamat automatizálása felé.
Az új rendszer, amelyet az egy csomaggal utazók próbálhatnak ki, úgy működik, hogy miután az utasok behelyezik csomagjukat a rakodótérbe és megadják személyes adataikat valamint járatuk adatait, a rendszer automatikusan regisztrálja a csomagot.