2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szerda hajnali üzemkezdettel vette át a debreceni buszközlekedést a Hajdú Volántól az önkormányzati vagyonkezelő tulajdonában lévő Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) Zrt. és az Inter Tan-Ker Zrt. konzorciuma, így mától a DKV irányítja a teljes debreceni tömegközlekedést.

Pajna Zoltán, a város fideszes alpolgármestere az egyik forgalomirányító központban tartott sajtótájékoztatón ismertette: a DKV július 1-től 250, szeptembertől pedig további 100 munkavállalót vesz át a Hajdú Volántól. A 140 új, alacsony padlós, légkondicionált busz beszerzése, új telephely építése és egyéb kiegészítő fejlesztések összesen 12 milliárd forintba kerültek az önkormányzatnak.

"Mérföldkövet léptünk át: mától Magyarországon Debrecenben a legalacsonyabb a károsanyag-kibocsátás és a zajterhelés" a tömegközlekedésben - mondta a politikus. Hozzátette: a tömegközlekedés és az autóforgalom versenyében most fontos lépést tettek előbbi javára. Reményeik szerint versenyképesebb, magasabb komfortfokozatú buszokkal vissza lehet szoktatni az embereket a tömegközlekedésre, így csökkenhet a város közúti túlterheltsége és a légszennyezés.

Szavai szerint a közgyűlés decemberben vitathatja meg a további javaslatokat: megvizsgálják a kedvezményes tömbjegyek vagy a harmincnapos bérlet bevezetésének lehetőségeit.

Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: cégük 460 emberrel veszi át a városi tömegközlekedés üzemeltetését és a forgalomirányítást. Kiemelte, hogy 100 szóló és 40 csuklós, Euro5-ös motorral ellátott, egységes megjelenésű Volvo-busszal lesznek az utakon.

Kossa György, a járművek biztosítását és karbantartását végző Inter Tan-Ker konzorcium vezérigazgatója rámutatott: a 140 buszból 100-at itthon gyártottak, és ezzel mintegy ezer új munkahelyet teremtettek, magyar hozzáadott értékkel.

Az MTI tudósítója által megkérdezett utasok vegyes érzésekkel fogadták az átállást és a megváltozott menetrendet: sokan a bérletárak emelkedése és a kezdeti járatkimaradások miatt panaszkodtak, egyikőjük hangos bekiabálásokkal zavarta a sajtótájékoztatót - Pajna Zoltán erre reagálva türelmet kért az utasoktól - mások örültek az új, kényelmes és légkondicionált buszoknak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!