A TowerGroup nevű piackutató cég adatai szerint az amerikai háztartások negyede a biztonsági aggályaival magyarázza az online pénzügyektől való távolmaradását. A felhasználok nem fognak az egyik napról váltani, idő kell amíg elhiszik az igéreteket, és megbíznak a szolgáltatókban. Ugyanakkor, ha a bizalom kiépül, szívesen használják az internet nyújtotta kényelmet. Erre egy másik az AOL/RoperASW által készített kutatás szolgált bizonyítékkal. Az öt évnél régebb óta a webet használók körében ugyanis 50 százalék feletti az e-banking szolgáltatásokat igénybe vevők aránya.
Az elutasítók között a biztonság vitte a prímet, a felhasználók 26 százaléka emiatt nem használja az online szolgáltatásokat. Kissé meglepő, hogy az amerikaiak 22 százaléka véli úgy, hogy nem kellően kényelmes az online bankolás. 21 százalék utasította vissza a világhálón való pénzügyi szolgáltatásokat azzal, hogy ő a személyes (face-to-face) kapcsolatokat preferálja.
A bankok elsősorban a heavy userek köréből szerzik ügyfeleiket. Mint említettük, az 5 évnél régebb óta netezők fele veszi igénybe az online szolgáltatásokat. Ezzel szemben a két évnél kevesebb ideje böngészőknek csak az ötödét tudták az online szolgáltatásoknak megnyerni.
Online bankok: az a fránya biztonság
Az e-banki szolgáltatás kulcsa a biztonság. Hiába állnak rendelkezésre azonban olyan rendszerek, amelyek ezeket nyújtják, ha a bizalom kiépülése hosszú ideig tart.