Az alacsony költséggel és díjjal működő direktbiztosító száz százalékban a Generali-Providencia Zrt. tulajdonában áll, alaptőkéje 1,7 milliárd forint, és a nem életbiztosítási üzletágban tevékenykedik - mondta Csikós Dániel, az új biztosító vezérigazgatója.
A direktbiztosítás azért olcsóbb, mert a biztosítónak nem kell fenntartania országos fiókhálózatot, és az értékesítés is olcsóbb, amennyiben az ügyfél közvetlenül kerül internetes vagy telefonos kapcsolatba a biztosítóval. A Genertel partnerei a nagy online alkuszok lesznek - mondta Csikós Dániel.
A Genertel jelenleg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) tevékenységi engedélyére vár, amely várhatóan hamarosan megérkezik, így a november-decemberi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányba már beszállhat az új társaság.
A cég a biztosítót váltók tíz százalékát kívánja megszerezni, ami legalább 50 ezer autóst jelent. A kgfb után jövő év elejétől a casco piacra lép be a Genertel, majd a lakás-, baleset-, és utasbiztosítás következik.
A Generalinak már van direktbiztosítója Németországban Cosmos Direkt néven, és Olaszországban is Genertel néven. Ez utóbbi - a névazonosság ellenére - csak a "technológiát" adja a magyar biztosítónak, tulajdonosi kapcsolat nincs közöttük.