Ennek érdekében a nagyobb részt élelmiszerekkel kereskedő Asdának erőteljesebben a nem-élelmiszer cikkcsoportok felé kell fordulnia. Felfejlesztik az Asda Living, vagyis az elsősorban lakberendezéssel, konyhai eszközökkel foglalkozó szakboltjaikat; a jelenlegi hét darabról 300-ra nő a számuk - írja a The Daily Telegraph brit napilap.
A váltást a Wal-Mart erőlteti, amely az utóbbi időben alig tudja növelni eladásait hazai - legfőbb - piacán. Az Asda pedig ki akar lépni az olcsó élelmiszerbolt általános fogyasztó minősítés alól.
Az Asda már próbálgatja az online értékesítést, de eléggé korlátozott körben. Mostantól havi 7 üzletet kapcsolnak be a netes eladásokba. Áruházanként 30 új ember foglalkozik majd az internetes üzlettel, beleértve a házhozszállítást is.
40 százalék körüli növekedést jeleznek előre
Az idén karácsonyra a tavalyi ünnepi szezonhoz képest 40 százalék körüli növekedést várnak Nagy-Britanniában a netes értékesítésben, az IMRG piackutató szerint a karácsonyi online forgalom 7 milliárd font körül alakulhat majd. A nem ünnepi vásárlásoknál is óriási az internetes eladások szigetországi fejlődése az idén, közel 30 százalékos.
A Wal-Mart hazájában, az Egyesült Államokban már országos lefedettséggel forgalmaz online módon, és idei kereskedelmi évében várhatóan 700 millió webes látogatót vár oldalain.