2p

Csaknem kétezer embert vesz fel az online kereskedelem bonyolítására a brit Asda szupermarketlánc. Az amerikai Wal-Mart kiskereskedelmi óriás érdekeltségébe tartozó brit vállalat felismerte: eddig nem igazán értette meg az internetes kereskedés forradalmi üzenetét. A felvételre kerülők feladata lesz a piacvezető Tesco eredményeinek megközelítése.

Ennek érdekében a nagyobb részt élelmiszerekkel kereskedő Asdának erőteljesebben a nem-élelmiszer cikkcsoportok felé kell fordulnia. Felfejlesztik az Asda Living, vagyis az elsősorban lakberendezéssel, konyhai eszközökkel foglalkozó szakboltjaikat; a jelenlegi hét darabról 300-ra nő a számuk - írja a The Daily Telegraph brit napilap.

A váltást a Wal-Mart erőlteti, amely az utóbbi időben alig tudja növelni eladásait hazai - legfőbb - piacán. Az Asda pedig ki akar lépni az olcsó élelmiszerbolt általános fogyasztó minősítés alól.

Az Asda már próbálgatja az online értékesítést, de eléggé korlátozott körben. Mostantól havi 7 üzletet kapcsolnak be a netes eladásokba. Áruházanként 30 új ember foglalkozik majd az internetes üzlettel, beleértve a házhozszállítást is.

40 százalék körüli növekedést jeleznek előre

Az idén karácsonyra a tavalyi ünnepi szezonhoz képest 40 százalék körüli növekedést várnak Nagy-Britanniában a netes értékesítésben, az IMRG piackutató szerint a karácsonyi online forgalom 7 milliárd font körül alakulhat majd. A nem ünnepi vásárlásoknál is óriási az internetes eladások szigetországi fejlődése az idén, közel 30 százalékos.

A Wal-Mart hazájában, az Egyesült Államokban már országos lefedettséggel forgalmaz online módon, és idei kereskedelmi évében várhatóan 700 millió webes látogatót vár oldalain.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!