2007. november 27. 15:04

Egyre több hirdetést vonz az internetes média, amelyben lassan, de biztosan nyer teret a bulvár - hangzott el a budapesti német nagykövetségen kedden rendezett pódiumbeszélgetésen.

Az ágazat tavalyi, tízmilliárdos bevétele a reklámtorta valamivel kevesebb mint hat százaléka. Ezzel a köztéri, a sajtó- és a tévéhirdetések után ez a negyedik legerősebb terület - mondta Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség alelnöke, hozzátéve, idénre 14 milliárddal számolnak, s ha lesz növekedés a reklámpiacon, az az internetnek köszönhető.

A 15 évnél idősebbek negyven százaléka internetezik, de a 15-17 évesek között ennek a duplája az arány, s noha még kevés terméket vásárolunk a világhálón, a kiválasztás egyre gyakrabban kezdődik internetes böngészéssel - tette hozzá.

"A nagy hazai kiadók egy történelmi esélyt hagytak ki a kilencvenes években" - mondta Bodoky Tamás, az Index.hu internetes lap főmunkatársa arra utalva, hogy egy évtizede, a kezdetekkor gyakorlatilag csak nyomtatott lapjaik cikkeit tették fel a világhálóra.

Mint mondta, ma bulvárosabb az online média, mint néhány évvel ezelőtt, már csak azért is, mert azzal, hogy mostanra a kevésbé iskolázott rétegek egy része is internet-előfizetővé vált, megváltoztak az igények.

MTI/Menedzsment Fórum