Az igazgató tájékoztatása szerint az Opel jelenleg futó modelljeiben fokozatosan lecserélik a motorokat az új fejlesztésűekre, azonban az előző generációs Family motorokat várhatóan még 2016-ig gyártani fogják Szentgotthárdon is, hiszen a piacok egy része megelégszik az Euro-5 környezetvédelmi normát teljesítő motorokkal.
Az új fejlesztésű motorokat egy ideig csak Szentgotthárdon gyártják, a Flex Motorgyár három-négy, összeszerelést végző helyszínre szállítja termékeit. Az anyavállalat tervei között szerepel, hogy 2014-15-től más márkáinál, így például a Chevy Cruze és a Buick Verano modelljeinél is alkalmazza ezeket a motorokat.
A szentgotthárdi gyárat négy motortípus gyártására alakítják ki: 1,6 literes négyhengeres benzinmotorokat, 1,6 literes négyhengeres dízelmotorokat, egyliteres háromhengeres, valamint 1,4 literes négyhengeres benzinmotorokat szerelnek össze. Az alkatrészek közül itt végzik a hengerblokkok, a főtengelyek és a hengerfejek megmunkálását.
Az új fejlesztésű erőforrások megfelelnek az Euro-6 szabványnak, piacvezető teljesítmény-, fogyasztási és zajkibocsátási jellemzőkkel rendelkeznek.
Az 500 millió euró beruházással felépült Flex Motorgyárban az idén az év elején kezdődött el a rendes üzem a közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártásával. Még az idén indul az 1,6-os dízelek gyártása, a jövő évben pedig a kiskategóriásaké.
Az új gyár termelésének beindítása után nem sokkal, az idén februárban jelentette be Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke, hogy bővítik a Flex gyárat, és erre további 130 millió eurót fordítanak. A cég a kis motorok iránt várható nagy kereslettel indokolta a kapacitásbővítést szolgáló beruházást, amely április elején már meg is kezdődött.
Az alapberuházással 800 új munkahelyet teremt fokozatosan a cég, a bővítéssel pedig további mintegy 100-at.
Az Opel eddigi, összes magyarországi beruházása ezzel 1,4 milliárd euróra nő.
MTI