Az 55 éves operatív vezérigazgató kereskedelmi üzemgazdász diplomáját a budapesti Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolán szerezte 1984-ben, majd több nemzetközi, többek között management/felsővezetői képzésen vett részt, áll a társaság közleményében.
Matus a Csemege Kereskedelmi Vállalatnál kezdte karrierjét, ahol 15 évig dolgozott különböző vezetői beosztásokban. 1991-ben helyezkedett el a Bestfoods Hungary Rt.-nél értékesítési igazgatóként, majd 2000-ben vezérigazgatói kinevezést kapott. 2001-ben került az Unilever Hungary Kft.-hez, mint integrációs manager. A cégen belül 6 hónapot töltött Angliában projekt vezetőként, majd hazatérte után értékesítési és marketing igazgatóként tevékenykedett tovább. 2007-től a közép-kelet-európai régión belül koordinációs szerephez jutott.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél a hosszabb távú stratégia alapján az éves belföldi operációs tervek elkészítéséért és végrehajtásáért lesz felelős. A cégnél hasonló pozíció ez idáig nem volt, amelyet Balogh Levente ügyvezető igazgató hozott létre. Balogh tulajdonos-ügyvezetőként a hosszabb távú belföldi marketinget, a beruházási és termékfejlesztési vízió, illetve stratégia meghatározását végzi, valamint saját hatáskörben a külföldi kapcsolatokat és a terjeszkedés fejlesztését irányítja.
Matus István biztos angol tudással és alapfokú orosz nyelvismerettel rendelkezik. Szabadidejében utazik, és szívesen hódol horgász szenvedélyének is. Feleségével két gyermekük van.
További karrierhíreket Egyről a kettőre rovatunkban olvashatnak.