1p

Az idén az első félévben 11 százalékkal több reklámmal foglalkozó cég alakult, mint amennyi felszámolás, végelszámolás vagy törlés révén megszűnt - közölte az Opten céginformációs szolgáltató cég csütörtökön.

Június végéig 300 reklámcég szűnt meg, és 338 új társaság alakult.

A Magyar Reklámszövetség becsléseire hivatkozva az Opten közli, hogy a hirdetési piac 19 százalékkal csökkent 2009-ben, vagyis mind több cég költ el egyre kevesebb pénzt a hazai médiában és a hirdetési felületeken.

A közlemény idézi Csorbai Hajnalkát, az Opten stratégiai igazgatóját, aki úgy vélte: a cégalapítási kedv növekedésének oka az is, hogy a hirdetésszervező az egyik legkeresettebb szakma, ám az ezzel foglalkozókat általában vállalkozóként, szerződéssel foglalkoztatják a kiadók.

Az Opten szerint a reklámipar Budapestre és környékére jellemző ágazat az országos kiadóvállalatok és a média koncentrálódása miatt. Az első félévben a 92 felszámolt reklám cégből 52 közép-magyarországi székhelyű, és az újonnan alakult vállalkozások kétharmada is itt indul útjára.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!