Június végéig 300 reklámcég szűnt meg, és 338 új társaság alakult.
A Magyar Reklámszövetség becsléseire hivatkozva az Opten közli, hogy a hirdetési piac 19 százalékkal csökkent 2009-ben, vagyis mind több cég költ el egyre kevesebb pénzt a hazai médiában és a hirdetési felületeken.
A közlemény idézi Csorbai Hajnalkát, az Opten stratégiai igazgatóját, aki úgy vélte: a cégalapítási kedv növekedésének oka az is, hogy a hirdetésszervező az egyik legkeresettebb szakma, ám az ezzel foglalkozókat általában vállalkozóként, szerződéssel foglalkoztatják a kiadók.
Az Opten szerint a reklámipar Budapestre és környékére jellemző ágazat az országos kiadóvállalatok és a média koncentrálódása miatt. Az első félévben a 92 felszámolt reklám cégből 52 közép-magyarországi székhelyű, és az újonnan alakult vállalkozások kétharmada is itt indul útjára.
MTI