3p

Ma már szinte minden városban megtalálhatók a Plus Élelmiszer Diszkont Kft. üzletei. Az országosan 120 boltból álló hálózatot folyamatosan bővítik. Az üzletekbe történő áruszállítást előre meghatározott, szigorú ütemterv alapján végzik. Az áru érkezésének pontosságát egy számítógép járatoptimalizáló program biztosítja.

Azon üzletekbe, ahol nem megoldott az éjszakai betárolás, reggel 6-7 óra között meg kell érkeznie a friss árunak. Egy szerdai 12 órai áru érkezéséhez például legkésőbb hétfőn délután öt óráig le kell adni a rendelést. A központi raktár természetesen számítógépes összeköttetésben van az üzletekkel, így a rendelést elektronikus úton bonyolítják - hangsúlyozta Solti Péter.

A szállítást egy előre meghatározott szigorú ütemterv alapján végzi a Trans-Porta Kft. - közölte érdeklődésünkre Solti Péter, a cég ügyvezető igazgatója. Ezen ütemterv működteti a rendelési szisztémát, és órára pontosan meghatározzák, hogy mikor érkezzen az áru. Ez azért is fontos, mert a boltokban minimális a raktártér, és maximális az eladótér, így meg kell oldani, hogy az árut érkezésekor azonnal kipakolhassák.

Az ütemtervet egyébként évente többször is átdolgozzák az igények és a boltok forgalmának változása miatt. A két társaság között tehát folyamatos az egyeztetés. Az üzletek a forgalomtól függően különböző gyakorisággal kapnak árut. Akad olyan nagy forgalmat bonyolító volt, ahova naponta kétszer is szállítanak, viszont olyan is van, amelyik csak hetente háromszor kap árut. A szállítmány nem késhet, és ez mindkét fél érdeke, hiszen csúszás esetén a speditőrnek kötbért kell fizetnie.

A Trasns-Porta Kft. minden járat indítását és érkeztetését regisztrálja, így probléma esetén később minden szállítás nyomon követhető. A fuvarszervezést egy igen korszerű, számítógépes járatoptimalizáló programmal oldják meg - közölte az ügyvezető. Naponta mintegy 50-70 járatot indítanak az ország különböző pontjaira éjjel-nappal. A program alkalmas arra, hogy különböző útvonalakat, és napszakokat megkülönböztessen, figyelembe vegye az időjárási viszonyokat és a forgalmat. Amennyiben egy utat lezárnak, akkor a kerülőút miatt hosszabb idővel számít. A program azt is optimálisan "kikalkulálja", hogy az adott napi árumennyiséget meg kell-e osztani, vagy sem. A cég központja a járművekkel folyamatos kapcsolatban van. A társaság egyébként többféle autótípussal fuvaroz: a 19 raklap elhelyezésére alkalmas úgynevezett szóló, és a 30-35 raklap szállítására alkalmas pótos, nyerges teherautóval.

A rakodás mindössze 20-40 percet vesz igénybe, az előkészületek azonban ennél tovább tartanak. Az áru minden esetben elő van készítve a fuvarozáshoz. Míg a raktárlogisztikát a Plus működteti, a fuvarlogisztikával a Transporta foglalkozik.

A Bau-Trans csoporthoz tartozó érdekeltségek Ausztriában 27 éve, Magyarországon 1989-óta folytatnak közúti árufuvarozási és ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatási tevékenységet. A Bau-Trans Kft-t 1989-ben, a Trasns-Porta Kft-t pedig 1992. februárjában alapították, amely elsősorban a belföldi közúti árufuvarozásra, és a nemzetközi fuvarozásra szakosodtak. A MOL Rt. megbízásából a társaság végzi a teljes dunántúli terület gázpalack-disztribúcióját. A Plus Élelmiszer Diszkont Kft. teljes körű, valamint a Spar Magyarország Kft. országos terítőfuvarozását is a Trasns-Porta Kft. végzi. Ezen kívül a Matáv Rt. részére végeznek az ország teljes területére kiterjedő áruterítést.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!