A MediaGuardian/NOP által negyedévente végzett felmérések legfrissebb adatai a médiacégek optimizmusát sugallja. A vállalatok 25 százaléka véli úgy, hogy a következő három hónapban a reklámköltés növekedés elé néz.
Ez 5 százalékkal nagyobb arány, mint az utolsó, áprilisi kutatás alkalmával, amelyet az iraki háború idején végeztek el. A megkérdezettek több mint fele gondolja úgy, hogy a hirdetési piac növekedni fog az elkövetkező egy éven belül, ami 16 százalékkal több optimistát jelent, mint az áprilisi felmérés alkalmával.
A médiacégek 27 százaléka tervezi marketing költségvetése növelését a következő három hónapban (8 százalékkal többen, mint az előző negyedévben), míg 44 százalék gondolkodik hasonlóan az előttünk álló 12 hónap viszonylatában (9 százalékkal többen, mint legutóbb).
Csupán 11 százaléknyian mondták azt, hogy a plusz összeget televíziós hirdetésekre fordítják, míg 30 százalék nyilatkozott úgy, hogy inkább kevésbé drága médiumokba fektetik a pénzt. Szakértők szerint ez nem is meglepő, hiszen nehéz időkben kevésbé preferálják az olyan tőkeigényes reklámhordozókat, mint a TV, amely emiatt nehezebben is heveri majd ki a reklámpiac visszaesését.
Optimista médiacégek
Egy most publikált felmérés szerint a brit médiacégek úgy látják újra növekedés elé néznek a reklámbevételeik.