Az új irányelv szerint megszűnik a napi 20 százalékos kvóta, amelynek értelmében a reklámsugárzás a teljes napi műsoridő maximum 20 százalékára korlátozódik. A 20 százalékos kvóta ezentúl a kerek órákra érvényes, tehát a nap minden órájából, a csúcsidőt is ideértve, legfeljebb 20 percet lehet reklámozásra fordítani. A reklám fogalmába a teleshopping is beleszámít. A műsort harminc percenként lehet csak reklámblokkal megszakítani - olvasható a Magyar Reklámszövetség honlapján.
A termékelhelyezés (product placement, PP) könnyű, szórakoztató műsorokban, például játékfilmekben, sportközvetítésekben szabad, gyermekműsorokban tilos, tájékoztató műsorokban - híradókban, dokumentumfilmekben - a tagországok döntésétől függően engedélyezhető, de a nézőket a műsorszám elején és végén tájékoztatni kell a PP-ről. A tájékoztatási kötelezettség alól a tagországok hatóságai felmentést adhatnak olyan esetekben, amikor a műsorszolgáltató nem tudhat a termékelhelyezésről.
A vallási és politikai meggyőződésekre vonatkozó rendelkezés helyébe egy átfogó, mindenre kiterjedő cikkely lép, amely megtiltja, hogy a reklám bármilyen hátrányos megkülönböztetést alkalmazzon vagy erre ösztönözzön faji, etnikai vagy nemzeti hovatartozás, nem, vallás, politikai meggyőződés, fogyatékosság, életkor, szexuális irányultság tekintetében. Emellett nem ösztönözhet egészséget vagy biztonságot kockáztató, illetve környezetvédelmet veszélyeztető magatartásra.
Az új irányelv kimondja, hogy az egészségre ártalmas élelmiszerek gyermekműsorokban való reklámozását etikai kódexek útján kell korlátozni. Az "egészségre ártalmas élelmiszer" fogalma a tápértékre vonatkozó állításokat szabályozó direktíva meghatározása szerint értendő, tehát nem csak a magas zsír-, cukor- és sótartalmú termékeket foglalja magába.