A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) több mint 1200 főt képvisel a jövőben, elnökévé Csorba Attilát, az LDFSZ vezetőjét választották.
Eredményesebb fellépést várnak
A LESZ az egyesüléstől azt várja, hogy a jövőben még eredményesebben tudják majd képviselni a munkavállalók érdekeit. Az elmúlt időszakban ugyanis sok olyan konfliktus helyzet adódott, amely arról győzte meg az érdekvédőket, hogy az olyan vállalatokkal szemben, mint a Budapest Airport (BA) Zrt., a Malév Zrt., a Malév GH Zrt., a RÜK Kft. vagy a Celebi GH Kft, csak egységes, határozott fellépéssel szerezhetnek érvényt jogos követeléseiknek, áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben.
Mint ismert, az érdekképviseleti szervek tavaly augusztusban - bérköveteléseik nyomatékosítására - már tartottak egy sztrájkot a repülőtéren: akkor a több mint nyolcvan induló és érkező járat többsége jelentős késéssel közlekedett, egy járatot pedig törölni kellett. A szakszervezetek végül - három hónapos tárgyalássorozat után - 6,5 százalékos béremelésben állapodtak meg 2007-re a BA vezetésével.
Újabb ütközetek jöhetnek
A LESZ tárgyalóasztal-párti szakszervezetként képzeli el jövőjét, de amint azt az LDFSZ és az RFDFSZ múltja is bizonyítja: végső megoldásként a munkabeszüntetéstől sem riadnak vissza. Az első megmérettetés a BA Zrt. júliusi üzemi tanács választása lesz, ezt követi majd a több cégben is lejáró kollektív szerződések újrakötése.
A szakszervezet vezetői biztosak abban: a sikeres szereplés az üzemi tanácsi választáson garantálni fogja, hogy az új, óriás szakszervezet megkerülhetetlen lesz a munkavállalókat érintő döntések meghozatalakor.
Menedzsment Fórum