A forintban számolva közel 12 ezer milliárdos beruházás révén "rövidebb lesz a menetidő, pontosabban járnak majd a vonatok és kényelmesebb lesz az utazás" - mondta a Volker Kefer, a DB fejlesztésekért felelős vezetője.
Nagyjából 10 milliárd euróból új szerelvényeket vásárolnak. A regionális és helyközi közlekedés járműparkját 400 új elektromos vonatszerelvénnyel frissítik, a nagyvárosok között közlekedő InterCity (IC) gyorsvonatok állományából pedig lecserélnek 300 darabot. Az új IC kocsikat a Siemens és a Bombardier konzorciuma gyártja. A jelenleg használatos típusoknál áramvonalasabb, és így energiatakarékosabb vonatokat állítanak majd forgalomba, amelyeken egyebek mellett vezeték nélküli internetkapcsolat is lesz.
A beruházási keret 75 százalékát a sínhálózat és a pályaudvarok, vasútállomások felújítására és fejlesztésére fordítják. Berlin és München között például új vasútvonalat építenek, amelyen az eddigi 6 helyett 4 óra alatt lehet majd megtenni a két város közti majdnem 600 kilométeres távolságot - áll a Berliner Zeitung című lap hétvégi számában megjelent összeállításban.
MTI/Menedzsment Fórum