Bár a világ egyik legnagyobb autógyártója a tavaly kirobbant káros anyag kibocsátási botrány miatt nem szenvedett el drasztikus forgalomcsökkenést, az eredménye az idei első negyedévben jelezte a problémákat. Az első negyedévben az értékesítési árbevétel 3,4 százalékkal, 51,0 milliárd euróra csökkent, részben az eladott gépkocsik számának csökkenése, részben a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt. A csoport az első negyedévben 3,2 milliárd euró adózás előtti nyereségre tett szert, szemben a 2015. első negyedévi 4,0 milliárd euróval. Ezt ugyanakkor a féléves számoknál már sikerült korrigálni, hiszen az első fél éves teljesítmény az első negyedéves eredmény alapján 4,4 milliárd eurós második negyedévi működési eredményt feltételez, 20 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál és egyúttal a legmagasabbat is a konszern történetében.
Ez most a Volkswagen kínálata
A vállalatot ugyanakkor nagyon komoly, többmilliárdos jogi költségek és büntetések sújtották. A féléves beszámoló szerint erre 2 milliárd eurót különítettek el. Ráadásul ez még messze nem a végösszege lesz a botrány költségeinek, amely a szakértők szerint 10 milliárdos nagyságrendre rúghat majd.
A legnagyobb európai gyártó jelentős költségcsökkentésbe kezd a vállalat pénteki bejelentése szerint, ennek keretében 30 ezer munkavállalótól válnak majd meg. költségcsökkentő program keretében a németországi üzemek működését is átalakítják.
A leépítés áldozatai elsősorban Németországban lesznek majd, hiszen 23 ezer ottani munkatárstól válik meg a Volkswagen. A cég bejelentése szerint a leépítés menetéről egyeztettek a szakszervezetekkel és egyezségre jutottak a vállalat és az érdekképviseletek. A létszámcsökkentést több módon valósítják meg, egyrészt a megüresedő pozíciókat nem töltik be, másrészt önkéntes kilépési programot hirdetnek, de a korai nyugdíjba menetelt is támogatni fogják.
A drasztikus leépítés hatására a dolgozói létszám 5 százalékkal csökkenhet majd, hiszen jelenleg 610 ezer embert foglalkoztat a Volkswagen.
mfor.hu