Az Orosz Vasútak (RZsD) közlése szerint a 14 billió rubelnyi (1 rubel mintegy 7 forint) beruházással megvalósítandó stratégia főleg innovációs célkitűzésekre épül. Így - mintegy 7,5 ezer kilométernyi pályaszakasz villamosítása, valamint 18 kiemelt ásványkincslelőhely és új ipari zóna vasúti szállítási kapcsolatának megteremtése mellett - tartalmazza 1500 kilométernyi nagy sebességű (350 kilométer óránkétni sebességre képes) vasút kiépítését, több mint 23 ezer új mozdony, 900 ezer tehervagon és közel 30 ezer személykocsi beszerzését.
"A stratégia megvalósításába nagy mértékben ki akarják használni a magánszféra bevonásában (PPP- konstrukció) rejlő lehetőségeket" - hangsúlyozza közleményében az orosz államvasutak. A szövetségi költségvetés ennek megfelelően a ráfordításoknak csak mintegy 20 százalékát (2,7 billió rubel) állná, az Oroszországi Föderációt alkotó egységek az 5 százalékát (több mint 600 milliárd rubel), miközben nagy magánbefektetőktől várják a költségek 75 százalékának finanszírozását (több mint tízbillió rubel).
Óriási vasútfejlesztésbe kezd Oroszország
Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök csütörtökön jóváhagyta az ország hosszú távú vasútfejlesztési stratégiáját, amelynek értelmében 2030-ig mintegy húszezer kilométerrel tervezik meghosszabbítani a vasúthálózatot.