1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számos vasúti pálya épül, megújul a fővárosi elővárosi közlekedés, országszerte pályarekonstrukcióra kerül sor, és megindulhat a nagy sebességű vasút beruházásának előkészítése is. Több hazai vasútvonalon is elérhető lesz az óránkénti 160 kilométeres sebesség - írja a Világgazdaság.

Minderre a 2007-2013-as pénzügyi időszakban megpályázható 550 milliárd forint uniós pénzből és egyéb forrásokból származó 527 milliárdból lesz mód.

Az EU Pozsonynál jelölte meg az európai nagy sebességű (tehát óránként kétszáz kilométeres sebességnél gyorsabb) hálózat keleti végpontját, így ahhoz hiába szeretne csatlakozni Magyarország, sőt Románia is. (Uniós támogatás nélkül nincs pénz az új, speciális pálya kiépítésére.) Marad a hálózat dél felől, Dombóváron át Budapestig való meghosszabbítása, de a MÁV osztályvezetője szerint nem biztos, hogy megoldható az említett sebesség - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!