Minderre a 2007-2013-as pénzügyi időszakban megpályázható 550 milliárd forint uniós pénzből és egyéb forrásokból származó 527 milliárdból lesz mód.
Az EU Pozsonynál jelölte meg az európai nagy sebességű (tehát óránként kétszáz kilométeres sebességnél gyorsabb) hálózat keleti végpontját, így ahhoz hiába szeretne csatlakozni Magyarország, sőt Románia is. (Uniós támogatás nélkül nincs pénz az új, speciális pálya kiépítésére.) Marad a hálózat dél felől, Dombóváron át Budapestig való meghosszabbítása, de a MÁV osztályvezetője szerint nem biztos, hogy megoldható az említett sebesség - számol be a Világgazdaság.
Óriási vasútfejlesztésbe kezd az ország
Számos vasúti pálya épül, megújul a fővárosi elővárosi közlekedés, országszerte pályarekonstrukcióra kerül sor, és megindulhat a nagy sebességű vasút beruházásának előkészítése is. Több hazai vasútvonalon is elérhető lesz az óránkénti 160 kilométeres sebesség - írja a Világgazdaság.