A CB Richard Ellis ingatlanügynökség moszkvai irodavezetője elmondta a Bloomberg kérdésére: a Tesco valóban keresi a piacralépés lehetőségeit Oroszországban. Más ingatlanszakértők is megerősítették, hogy a brit cég már keresi az üzletek lehetséges helyét, a Tesco szóvivője ugyanakkor nem kívánta kommentálni a híreket.
A Tesco a legtöbb fejlődő piacon már nyitott üzleteket, eladásainak több mint 25 százalékát Nagy-Britannián kívül bonyolítja a cég. Az orosz piacon az X5 Retail Group, a német Metro és a francia Carrefour lehetnek a Tesco vetélytársai. Már 2005 óta terítéken van a brit üzletlánc piacra lépése Oroszországban, elsősorban azért szeretnék az orosz piacot meghódítani, mert ott a lakosság a nagyvárosokban koncentrálódik, a fokozatosan emelkedő bérek egyre nagyobb fogyasztást generálnak.
Tavaly például 16,2 százalékkal emelkedtek az orosz átlagbérek, így havonta 750 dollárt tettek ki. Az ingatlanközvetítő cégek szerint a Tesco még azt sem zárta ki, hogy franchise-partnereken keresztül lépjen be az orosz piacra.