Tizenhárom év után tért vissza az X-Akták a képernyőre. A 90-es évek kultikus sorozatának legújabb évadát a világpremierrel szinte egy időben nézhették a magyar rajongók is a Cool-on. A kábelcsatorna szokásos közönségarányának közel háromszorosát érte el a sorozatnak köszönhetően a kereskedelmi célcsoportban. A csatorna közleményében azt is megjegyezték, hogy az elmúlt három évben nem volt annyi nézője a Cool-nak, mint hétfő este, köszönhetően az X-Akták tizenhárom év után visszatérő epizódjának. A 18-49-es korcsoportban 15,7 százalékos közönségarányt ért el Dana Scully és Fox Mulder. Ez pedig az országos csatornákkal vetekedett, a premier estéjén főműsoridőben a 18-49-es korcsoportban megelőzte a TV2-t is, miután hétfőn a Cool átlagosan 9,7 százalékos közönségarányt ért el, szemben a nagy kereskedelmi csatorna 7,4 százalékával.
Az X-Akták a hétfői főműsoridő negyedik legnézettebb műsora lett a 18-49-es korosztályban, csupán a Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz előzte meg. A legjobban egyébként a női célközönség körében teljesített, ott ugyanis 17,2 százalékot ért el.
Nem az X-Akták volt azonban a múlt hét legnézettebb sorozata, hanem az RTL sajátgyártású szériája, a Válótársak. Az egész évad során jó teljesítményt nyújtó program a fináléra sem eresztett le, 22 százalék feletti közönségarányt ért el a 18-49-es korcsoportban, ami még az RTL Klub főműsoridős átlagánál is 5 százalékponttal magasabb. A számok alapján a csatorna szerint nem volt kérdéses a folytatás, így az RTL Klub dolgozik a sorozat második évadán.
Az RTL Klub tavaly őszi programbemutatóján elmondták, hogy a konkurencia gyengesége miatt megengedhetik maguknak, hogy kísérletezzenek. Ennek egyik – nem éppen olcsó - darabja volt a Válótársak, amelyről azt is érdemes tudni, hogy egy holland produkció remake-je, a készítők hazai környezetbe próbálták ültetni az eredeti konfliktusokat. Természetesen lehet még javítani az összteljesítményen, de más hasonló koncepció alapján készült műsoroknál fényévekkel jobb volt a sorozat. Ráadásul az is kiderült, hogy a magyar nézők a realityk és a külföldi sorozatok mellett hazai produkciókat is szívesen néznek.
Ezek a legőrültebb melók
Nagy kérdés, hogy az HBO úttörő munkái (Társas játék, Terápia, Aranyélet) után az országos csatornák is rászánják-e magukat arra, hogy a "trash műsorok" mellett kicsit igényesebb produkciókra is áldozzanak-e. A Válótársak mindenestre azt mutatta, hogy ez is egy potenciális irány. Bár lehet, hogy az elképzelésünk végül köszönőviszonyban sem lesz a valósággal, látunk rá esélyt, hogy a megújuló TV2 mélybulvár programokkal rukkol majd elő, és elképzelhető, hogy az RTL Klub nem alulról akar előzni, hanem igényesebb műsorokkal kínálna alternatívát a nézőknek.
Ha már felhoztuk a bulvár témáját, a múlt hét műsorai közül még egy programra térnénk ki, az utóbbi időben nem túl erősen teljesítő Frizbire, mely ezúttal korábbi számainál sokkal magasabb nézettséget hozott. Az előzetes fogságból kiengedett Lagzi Lajcsi - főleg az 50 feletti nézők számára - kellő vonzerőt jelentett, így a teljes népességben minden ötödik tévé előtt ülő néző ezt követte.
Összefoglalva a negyedik heti számokat a kereskedelmi célcsoportban (18-49-es korcsoport), főműsoridőben (19-23 óra között) a hét napból ezúttal hetet nyert meg az RTL Klub. A piacvezető csatorna műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 17,2 százaléka követte, míg a TV2 esetében ugyanez a mutató 9,1 százalékos volt. A középmezőnyből felfele lógott ki a Cool (7,4% SHR), megelőzte az azonos médiacsoporthoz tartozó riválisát, a F+-t (5,7% SHR). Tőlük messze leszakadva zárta a sort a DunaTV (3,7% SHR) és a Viasat3 (3,5% SHR).
mfor.hu