9p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az EU manapság lehetővé teszi számunkra, hogy ott valósítsuk meg álmainkat, ahol szeretnénk. A munkaerő áramlása olyan korlátokat dönt meg, amely lehetővé teszi, hogy tanuljunk, új világokat, kúltúrákat fedezzünk fel, ismerjünk meg, új kapcsolatok bontakozzanak ki. Modern, sokat ígérő, számtalan lehetőséget és kihívást kínáló terület ez, biztosabb anyagi háttérrel. A magyar egészségügy képlékeny helyzete, a sok stressz, a gazdasági bizonytalanság mind szerepet játszik sok egészségügyi dolgozó azon döntésében, hogy külföldön vállaljon munkát a jobb jövő és stabilitás reményében.

Így tett Dr. Gujdi Judit orvos is, aki már közel egy éve él boldogan Norvégiában egy szerencsés találkozásnak köszönhetően, amikor is részt vett a MEDPRO, nemzetközi egészségügyi szolgáltató vállalat Budapesten rendezett tájékoztató szemináriumán. A következőkben Juditot Magyarországra hazalátogatva az új életéről és Dr. Hans Witruppot, a MEDPRO csoport orvos vezetőjét kérdeztük az álomhoz vezető út eléréséről.

Kedves Doktornő, hogy érzi magát ma Norvégiában? Milyen az élete? Teljesült az álma?
Azt hiszem, nagyon ideális helyzetbe csöppentem. Lehet, hogy a helyi, norvégiai viszonyok és az én személyiségem szerencsés találkozásáról van szó. Korábban volt elég részem a budapesti pörgésből, Nyugalomra vágytam, stabilitásra és egy csepp kultúrára. Mindezekre az élményekre itt, Kristiansundban sikerült rátalálnom. 2006. februárjában jöttem ki, azóta 2-szer voltam otthon. Folyamatosan tájékozódom az otthoni mindennapokról, hallgatom a rádiót, olvasom a weboldalakat, és interneten foglalom le a jegyeket. Az itt töltött időben pedig egyszerűen élek, nem stresszelem magam a közlekedés miatt, hiszen a kórházhoz nagyon közel lakom, és a település is gyalogosan bejárható. A városban van Norvégia negyedik legjobb uszodája, oda szoktam járni. Én így jól érzem magam. Úgy érzem számomra Norvégia maga a Paradicsom!

Dr. Gujdi Judit

Mi vezérelte, motiválta, honnan merített bátorságot ahhoz, hogy meghozzon egy ilyen nehéz döntést, és külföldön vállaljon munkát?
Ez az elképzelés folyamatosan alakult ki bennem. Már régóta szerettem volna kipróbálni magam más országban is. Sokat utaztam - ez a hobbim is egyben - és úgy éreztem, hogy szeretném egyszer kipróbálni, hogy milyen lehet az, ha az ember nem "csak" turista, hanem részévé válik egy időre az ottani életnek. Aztán beszivárgott mindennapjainkba az internet, és a világ még közelebb került. Közben Magyarország belépett at EU-ba és a diploma honosítás is sokkal egyszerűbbé vált. Szóval minden feltétel adott volt, hogy lépjek egyet, és léptem.

Hogyan talált a MEDPRO-ra és találkozott Dr. Witruppal?
A MEDPRO-val véletlenül kerültem kapcsolatba. Egyik barátom - aki már rendszeresen vállat munkát a MEDPRO közvetítésével - meghívott az egyik bemutató előadásra tavaly novemberben, Budapesten. Ott regisztráltak, és nemsokára érkezett egy szívélyes hangú e-mail, amiben felkértek, hogy küldjem el angol nyelvű önéletrajzomat az adatbázisukba. Elküldtem, és decemberben már interjúra hívtak Norvégiába. Korábban már kapcsolatba kerültem más közvetítő cégekkel is, de ilyen gyors és átfogó ügyintézést nem tapasztaltam.

Hogyan alakult az élete ezt követően? Milyen az új környezet?
Gyakorlatilag hihetetlenül gyorsan zajlott minden. A novemberi tájékoztatást követően eleget tettem a dokumentációs követelményeknek és decemberben már Norvégiába, Kristiansundba hívtak interjúra, ahol mind a mai napig is dolgozom. Norvégiában először a MEDPRO fogadott a szó szoros értelmében. Jan Halvorsen, a MEDPRO norvég vezetője, - aki szerencsére éppen a "megyében" lakik - jött ki elém a repülőtérre, és hozta el az új lakásom kulcsát. Ez természetesen nagyon jólesett, hiszen belecsöppentem egy idegen közegbe, amit azután szépen fokozatosan felfedeztem. Első héten beírattak a helyi nyelviskolába, és közben ismerkedtem a kórházzal is. Ez a felkészítés kb. 3 hónapot vett igénybe. Ennyi idő állt a rendelkezésemre, hogy elsajátítsam mindazt, amit a későbi életem és munkám során használni fogok és használok is. A munkatársakon láttam már az első találkozáskor, hogy nagyon kedvesek, nyitottak. Azóta is csak jó tapasztalataim vannak velük kapcsolatban. Az adminisztrátor pl. már megtanulta az én speciális norvég szóhasználataimat, és a háziorvosoknak írott levelet helyes norvégra fordítja le. Az én kórházamban és a környező kórházak orvosai szintén örültek, hogy végre van egy stabil bőrgyógyász, akitől majd kérhetnek konzíliumot.

Milyen a kórház, a környezet, a kollégák? Hogyan működik a páciens orvos kapcsolat?
A környezet nagyon barátságos, színes képek, dekorációk, függönyök vannak, hogy az ember ne érezze magát feszélyezettnek. Egy speciális előny Kristiansundban, hogy a rendelőből csodálatos kilátás tárul az ember elé hegyekkel, öböllel, hajókkal és helikopterekkel, amik jönnek mennek az olajtornyok és a város között. A kollégák mindenben segítenek, mindenkinek megvan a saját munka- és hatásköre.
Az orvos a beteggel négyszemközt van, asszisztens csak akkor jön be, ha segíteni kell kisműtétnél, vagy a beteg mozgatásánál. Az orvos-beteg kapcsolatra a mellérendeltség jellemző, a betegek szeretik tudni milyen jellegű a betegségük, igénylik a magyarázatot, a nyomtatott anyagokat, és ha több alternatíva kínálkozik a kezelésükre, akkor az orvos elmagyarázza nekik azokat, és a betegnek kell eldöntenie, melyiket fogjuk végrehajtani. Természetesen van aki megkérdezi, hogy én mit ajánlok és általában el is szokták fogadni a véleményemet.

Összehasonlítva Magyarországgal miben, mennyiben érzi másnak a kinti életet mint magánember és mint szakember?
Mint magánember ez alatt az idő alatt azt figyeltem meg, hogy itt Norvégiában az emberek tudnak egyszerű dolgoknak is örülni. Ha kisüt a nap, azonnal kiülnek a teraszokra, vagy grilleznek, vagy kirándulnak, nagyon szeretik a természetet. A lakosság nagy része kertesházakban él kissé szétszórtan. A mindennapi életben a praktikum a fő szempont. Télen egyébként nincs nagyon hideg, mivel a tengerparton érvényesül a tenger kiegyenlítő hatása, mínusz 5, talán egy-egy nap mínusz 10 fok volt. Májusban még csak 10 fok körül van a hőmérséklet, viszont a nappalok rohamosan növekednek. Júniusban, júliusban nem is sötétedik be teljesen, télen viszont csak 9-től 3-ig van fent a nap. Szakmailag nagyon széleskörűek a lehetőségek. A kérhető vizsgálatok skálája nagyon széles. Mint magyarországi viszonyokhoz szokott orvosnak, nekem néha kicsit pazarlónak is tűnik a sok vizsgálat. A szociális ellátás a világon a legjobb, az idős, beteg emberek gondozását házigondozó hálózat biztosítja, a lábszárfekélyeseket pl. külön erre a célra kiképzett, házhoz járó szakszemélyzet látja el. Mi csak időnként un. "útmutatást adunk". A betegek nem kerülnek annyira könnyen orvoshoz, mint nálunk ez szokásos, még a háziorvoshoz is csak bejelentkezésre lehet elmenni, és néhány napot erre is várni kell. A szakorvosi vizitre pedig, néha akár több hónapos várakozás után kerül sor, az eset sürgősségétől függően.

Hogy érzi, milyen pozitív/negatív élményei voltak a MEDPRO-val kapcsolatban?
A MEDPRO-val kapcsolatban csak pozitív élményeim voltak. Ezt azért is merem ilyen határozottan kijelenteni, mivel - mint korábban említettem - már voltam kapcsolatban más cégekkel is, tehát volt összehasonlítási alapom. Végig úgy éreztem, hogy közös célunk van, azaz, hogy jó feltételekkel segítsenek elhelyezkedni, hogy jól érezzem magam, hiszen akkor tud az ember maximálisat nyújtani, és hosszútávban gondolkodni, ha jól érzi magát. A pénz nem kompenzál mindent és főleg nem hosszú távon. És természetesen a MEDPRO-nak is az az érdeke gondolom, hogy stabil, megbízható embereket közvetítsen ki, így tud jó kapcsolatot fenntartani a kórházakkal, akik őket fogják legközelebb is megbízni. Szóval egymásra vagyunk utalva, és ez jó!

Dr. Hans Witrupp

Dr. Witrupp Ön is orvos, méghozzá Anaestesiologus, Ön szerint Judit szerncséje unikumnak számít vagy bárki számára elérhető? Mi a titok?

A MEDPRO-nal mi az EU-t potenciális kapcsolatépítés lehetőségének tartjuk, amely azt jelenti, hogy mindneki előtt nyitva állnak a kapuk, csak meg kell tenni az első, olykor nehéznek tűnő, fáradságos lépéseket, de megéri! A magyar orvosoknak ez lehetőséget biztosít arra, hogy új területeket, modern környezetet, berendezéseket ismerjenek meg, tanuljanak a MEDPRO segítségével. Eközben össze tudják hasonlítani a honi és külföldi visznyokat, és később hazatérve akár itthon is kamatoztathaják tudásukat.

Filozófiánk a MEDPRO Komfortzóna, amelynek keretében ingyenesen teljes felkészítéssel, tanásadással szolgálunk magyar orvoskollégáim részére az állás keresés kezdetétől, a teljes folyamaton át egészen az interjúk, utazások, szervezése, állásba állás és azutáni élet kialakításában is segítünk, fogjuk a kezüket. Mi nem csak állásokat közvetítünk az egészségügy területén, hanem modern, mobil klinikai megoldásokkal is szolgálunk, illetve klinikákat üzemeltetünk, amelynek megvalósítását néhány éven belül akár Magyarországon is el tudom képzelni.

Honnan jött a gondolat, hogy egy ilyen teljesjkörű, egészségügyi megoldásokat közvetítő vállalategyüttest hozzon létre?
A MEDPRO 1998-a alapításának háttrében az egészségügy és a kórházi, klinikai gyakorlat áll. Társadalmunkban az egészségügy az egyik legdrágább terület. Olyasvalami, ami nagy valószínűséggel még fontosabbá fog válni, ahogy az idő előrehaladtával népességünk egyre idősebb lesz és egyre több és több lehetőség nyílik meg előttünk, hogy a technológia és a tudás értelmében gyógyítsunk. Ebből következik, hogy az egészségügy nagyobb befolyással bír életünkre annál, amit és ahogyan azt mi itt és ma érezzük, iletve mennyire kifizetődő egy ennyire fontos terület aktív részesének lenni. A MEDPRO egyébként egy dán anyavállalatból és több cégből áll az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Svédországban is,amely területeken lehetőségeket kínálunk minden érdeklődőnek!

További információ:
Tóth Mónika
Kliens manager
Medpro Damsholtevej 3, Gunderød, DK-2970 Hørsholm Denmark

HU-Tel: 06/30/813-9121
www.medpro.info és www.medpro.eu
[email protected]

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!