A Napi Gazdaság cikke szerint az egyeztetések hetek óta tartanak és még sokáig folytatódhatnak, illetve meg is szakadhatnak. Szakértők szerint az ügy világosan jelzi az Apple és a Google rivalizálásának erősödését. Korábban partnernek tekintette egymást a két cég - a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt egy ideig az Apple igazgatósági tagja is volt -, ám az utóbbi időben több területen, például a mobiltelefon-piacon is szembe kerültek egymással. A világ legnépszerűbb keresőjét üzemeltető társaság nemrégiben mutatta be a Nexus One-t, saját, az iPhone-nal is versenyző okos telefonját, és piacra lépett a mobilberendezésekre kifejlesztett Android operációs rendszerével. Eközben az Apple olyan szisztéma kialakításán dolgozik, amely reklámokat hozhat iPhonjaira, iPodjaira és hamarosan bemutatkozó táblakomputerére. Ez, ha megszületik, a Google keresési találatokhoz rendelt hirdetési rendszerével fog versenyezni.
A Microsoft és az Apple közötti megállapodás nyomán az iPhone-tulajdonosok az előbbi cég Bingjét találnák telefonjukon, így ha a Google-ét akarnák használni, akkor azt külön le kellene tölteniük. Jelenleg éppen fordított a helyzet. Azzal, hogy az okos telefon alapértelmezett keresőjét adja, jelentős reklámbevételre tesz szert az utóbbi cég, ami legalábbis részben biztosan a Microsofthoz vándorolna a változtatás nyomán. Emellett a Bing piaci részesedést szerezne. A telefonjukat internetezésre is használó amerikaiak 86 százaléka ugyanis novemberben a Google keresőjét használta, míg 11 százalékuk a Binget - derül ki a Nielsen piackutató társaság adataiból.
Eközben újabb információkat szivárogtattak ki az Apple táblakomputeréről, amelyet a jövő héten mutatnak be a nagyközönségnek. Hírek szerint Steve Jobbs, a vállalat vezérigazgatója úgy akarja átformálni vele a médiát, ahogy az iPoddal újjáalakították a zenehallgatást és -értékesítést. Az elképzelés szerint a 25 centiméteres képátlójú, érintőképernyős berendezést megosztva használhatná a család, a diákok tankönyveket, az újságolvasók újságokat, a tévénézők tévéadásokat tölthetnének le rá. Az Apple tárgyalásokat folytat a média számos nagy vállalatával, köztük a New York Timesszal, a CBS-szel és a Disneyvel a lehetséges együttműködésről.