3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tárgyalásokat folytat az Apple Inc. és a Microsoft Corp. arról, hogy az utóbbi Bing internetes keresője legyen az iPhone azonnal elérhető ilyen programja a Google szoftvere helyett - tudta meg a Bloomberg az ügyhöz közel álló forrásokból.

A Napi Gazdaság cikke szerint az egyeztetések hetek óta tartanak és még sokáig folytatódhatnak, illetve meg is szakadhatnak. Szakértők szerint az ügy világosan jelzi az Apple és a Google rivalizálásának erősödését. Korábban partnernek tekintette egymást a két cég - a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt egy ideig az Apple igazgatósági tagja is volt -, ám az utóbbi időben több területen, például a mobiltelefon-piacon is szembe kerültek egymással. A világ legnépszerűbb keresőjét üzemeltető társaság nemrégiben mutatta be a Nexus One-t, saját, az iPhone-nal is versenyző okos telefonját, és piacra lépett a mobilberendezésekre kifejlesztett Android operációs rendszerével. Eközben az Apple olyan szisztéma kialakításán dolgozik, amely reklámokat hozhat iPhonjaira, iPodjaira és hamarosan bemutatkozó táblakomputerére. Ez, ha megszületik, a Google keresési találatokhoz rendelt hirdetési rendszerével fog versenyezni.

A Microsoft és az Apple közötti megállapodás nyomán az iPhone-tulajdonosok az előbbi cég Bingjét találnák telefonjukon, így ha a Google-ét akarnák használni, akkor azt külön le kellene tölteniük. Jelenleg éppen fordított a helyzet. Azzal, hogy az okos telefon alapértelmezett keresőjét adja, jelentős reklámbevételre tesz szert az utóbbi cég, ami legalábbis részben biztosan a Microsofthoz vándorolna a változtatás nyomán. Emellett a Bing piaci részesedést szerezne. A telefonjukat internetezésre is használó amerikaiak 86 százaléka ugyanis novemberben a Google keresőjét használta, míg 11 százalékuk a Binget - derül ki a Nielsen piackutató társaság adataiból.

Eközben újabb információkat szivárogtattak ki az Apple táblakomputeréről, amelyet a jövő héten mutatnak be a nagyközönségnek. Hírek szerint Steve Jobbs, a vállalat vezérigazgatója úgy akarja átformálni vele a médiát, ahogy az iPoddal újjáalakították a zenehallgatást és -értékesítést. Az elképzelés szerint a 25 centiméteres képátlójú, érintőképernyős berendezést megosztva használhatná a család, a diákok tankönyveket, az újságolvasók újságokat, a tévénézők tévéadásokat tölthetnének le rá. Az Apple tárgyalásokat folytat a média számos nagy vállalatával, köztük a New York Timesszal, a CBS-szel és a Disneyvel a lehetséges együttműködésről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!