3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tárgyalásokat folytat az Apple Inc. és a Microsoft Corp. arról, hogy az utóbbi Bing internetes keresője legyen az iPhone azonnal elérhető ilyen programja a Google szoftvere helyett - tudta meg a Bloomberg az ügyhöz közel álló forrásokból.

A Napi Gazdaság cikke szerint az egyeztetések hetek óta tartanak és még sokáig folytatódhatnak, illetve meg is szakadhatnak. Szakértők szerint az ügy világosan jelzi az Apple és a Google rivalizálásának erősödését. Korábban partnernek tekintette egymást a két cég - a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt egy ideig az Apple igazgatósági tagja is volt -, ám az utóbbi időben több területen, például a mobiltelefon-piacon is szembe kerültek egymással. A világ legnépszerűbb keresőjét üzemeltető társaság nemrégiben mutatta be a Nexus One-t, saját, az iPhone-nal is versenyző okos telefonját, és piacra lépett a mobilberendezésekre kifejlesztett Android operációs rendszerével. Eközben az Apple olyan szisztéma kialakításán dolgozik, amely reklámokat hozhat iPhonjaira, iPodjaira és hamarosan bemutatkozó táblakomputerére. Ez, ha megszületik, a Google keresési találatokhoz rendelt hirdetési rendszerével fog versenyezni.

A Microsoft és az Apple közötti megállapodás nyomán az iPhone-tulajdonosok az előbbi cég Bingjét találnák telefonjukon, így ha a Google-ét akarnák használni, akkor azt külön le kellene tölteniük. Jelenleg éppen fordított a helyzet. Azzal, hogy az okos telefon alapértelmezett keresőjét adja, jelentős reklámbevételre tesz szert az utóbbi cég, ami legalábbis részben biztosan a Microsofthoz vándorolna a változtatás nyomán. Emellett a Bing piaci részesedést szerezne. A telefonjukat internetezésre is használó amerikaiak 86 százaléka ugyanis novemberben a Google keresőjét használta, míg 11 százalékuk a Binget - derül ki a Nielsen piackutató társaság adataiból.

Eközben újabb információkat szivárogtattak ki az Apple táblakomputeréről, amelyet a jövő héten mutatnak be a nagyközönségnek. Hírek szerint Steve Jobbs, a vállalat vezérigazgatója úgy akarja átformálni vele a médiát, ahogy az iPoddal újjáalakították a zenehallgatást és -értékesítést. Az elképzelés szerint a 25 centiméteres képátlójú, érintőképernyős berendezést megosztva használhatná a család, a diákok tankönyveket, az újságolvasók újságokat, a tévénézők tévéadásokat tölthetnének le rá. Az Apple tárgyalásokat folytat a média számos nagy vállalatával, köztük a New York Timesszal, a CBS-szel és a Disneyvel a lehetséges együttműködésről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!