Meglepő kérdést intézett olvasóihoz a Reader's Digest idei felmérésében, amelyben a legmegbízhatóbb márkákat kereste 35 kategóriában. A bónusz kérdés (amely tavaly még arra vonatkozott, hogy kiben bíznak a magyarok leginkább) idén azt firtatta, mely foglalkozás képviselői a legmegbízhatóbbak. A magyarok a tűzoltókra szavaztak, s az eredmény megegyezik a 15 országban kapott válaszok átlagával.
Az oroszok nem bíznak a rendőrökben
Azonban született néhány merőben eltérő eredmény is: Finnországban, Svájcban és Hollandiában kétszer annyi bizalom jutott a politikusoknak, mint Európa többi országában. A megkérdezetteknek átlagosan hatvan százaléka bízik a rendőrökben, ez a magyar eredményekkel is megegyezik - de figyelembe kell vennünk, hogy a felmérés adatainak felvétele pár hónappal korábban történt. Oroszországban viszont a válaszadóknak mindössze 21 százaléka fordul bizalommal a rendőrökhöz.
Az Európában 2001-ben indult felmérés legmegbízhatóbb márkáinak sorában alig történt változás a korábbi évekhez képest. Idén ismét a Nokia vitte el a pálmát minden országban a mobiltelefon kategóriában, míg a Nivea a bőrápolási termékek között bizonyult verhetetlennek. Érdekesség, hogy a Whirlpool dobogós helyét idén a Zanussi vette át a konyhai nagygépek között, ha köhögéscsillapítóra van szükségünk, akkor pedig szívesebben nyúlunk a Coldrex, mint a Neo Citran után. Idén új kategóriaként jelent meg a felmérésben a sportruházat, amelyben az Adidas kapta a legtöbb szavazatot.
A régi magyar márkák a legmegbízhatóbbak
A 15, kifejezetten a hazai márkákra fókuszáló szegmens brandjei között nem történt változás az előző évekhez képest. A magyarok idén is a Pick-felvágottak és húskészítmények, valamint a Szentkirályi Ásványvíz mellett tették le voksukat.
A banki szolgáltatásokról az OTP, a benzinkútról a Mol, az utazási irodáról pedig változatlanul az Ibusz jut eszükbe, ha megbízhatót keresnek.
Az idén 15 ország összesen 24 213 kérdőívét elemezték ki, s a korábbi 18 kategória is 35-re dagadt, tudtuk meg Patai Márta hirdetési igazgatótól. Ezek közül húsz a felmérésben résztvevő összes országra kiterjedt, 15 pedig országspecifikus volt. Hazánkban 1300 válaszadó kérdőívét elemezték ki.
A megkérdezettek a magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül kerültek ki. Az olvasók a márkákat egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.
Menedzsment FórumKapcsolódó anyagok: Mobilok közt verhetetlen a Nokia Véleményvezérek befolyásolják a vásárlásainkat Felmérette piaci helyzetét a Szentkirályi Idén is díjazzák a legszuperebb márkákat