4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mintegy 16 millió eurót, azaz több mint négymilliárd forintot fektetett a német Bauhaus barkácsáruház-lánc első magyarországi egységébe. A Dunakeszin épülő áruház októbertől várja a látogatókat, amelyet még az idén újabb egység nyitása követ. Mfor.hu háttér.

Élre törne Mfor.hu-montázs

"2017-re piacvezetők leszünk Magyarországon" - fogalmazott megnyitó beszédében Karcagi Róbert, a Bauhaus Kereskedelmi Kft. értékesítési vezetője a pénteken tartott bokrétaavató ünnepségen Dunakeszin.

A vezető szerint nem tervezik, hanem feltett szándékuk, hogy valóban a hazai barkácspiac főszereplői lesznek tíz éven belül. Ennek érdekében a "Csináld magad!" (do it yourself) üzletágban tevékenykedő lánc még az idén két áruházat nyit: Dunakeszin és Szigetszentmiklóson. Ezeket további 18 egység követi majd.

Első körben a százezernél több lakosú városokat célozza meg a vállalat, tudtuk meg Karcagi Róberttől. Az októberben nyíló áruház mintegy húszezer négyzetméteren fekszik, s így hazánk legnagyobb barkácscikkeket forgalmazó egysége lesz. A beruházási költségekből mintegy tízmillió eurót fordítottak az építkezésre, az árukészlet értéke pedig hatmillió euró.

Autóval is bemehetünk

A 120 ezer terméket forgalmazó lánc 15 szakterületen kínálja majd portékáit: a klasszikusnak számító építőanyagok, festékanyagok és fűrészáru mellett hajózási felszereléseket is árusítani fognak. A hatalmas, egyszintes épület érdekessége, hogy drive-in rendszerű, azaz az eladótér egyik háromezer négyzetméteres részébe autóval is be lehet hajtani, megkönnyítve a vásárlást és fizetést, ami külön kasszánál történik.

A speciális koncepcióra és a kifejezetten nagy termékkínálatra szüksége is van az áruháznak, ha be akar törni a mára igencsak telített magyar piacra. Eddig négy nagy lánc uralta hazánkat, amelyek áruházainak száma tavaly már meghaladta a negyvenet.

Telített piac

Az idei terjeszkedési lendület viszont alábbhagyni látszik, a legtöbb szereplő csak egy-két egységgel bővíti hálózatát. A Praktiker ügyvezetője, Karl-Heinz Keth korábban a Bauhaus hazai betörésével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a jövőben sem lesz nagyobb a felosztandó torta, így számolni kell azzal, hogy néhány szereplő eltűnhet a piacról. Ez természetesen inkább a kisebb barkácstermék-forgalmazókat érintheti, a nagyok esetében a vezető felvásárlásokat vagy összeolvadásokat prognosztizált.

Mindenesetre a Praktiker nem akar célponttá válni. Idén két áruházat nyit, s folyamatosan dolgozik a kínálat szélesítésén és speciális szolgáltatások bevezetésén is. Tavaly ősz óta már interneten is rendelhetők az áruház termékei. Idén tavasszal pedig felmérést végzett a vállalat, amelyben arra volt kíváncsi, milyen szempontok szerint választanak áruházat a vásárlók. Az eredmények tükrében várhatóan tovább fogják finomítani hazai értékesítési és kommunikációs stratégiájukat.

Élmény legyen a vásárlás

A felmérés érdekessége, hogy az olyan hagyományos szempontok, mint a minőség, az ár és a használhatóság mellett fókuszba került a vásárlási élmény is. A magyar vásárlók körében - amellett, hogy szeretnek könnyen, jól és biztosan tájékozódni a barkácsáruházakban - egyre nagyobb igény mutatkozik a nézelődésre és a kellemes időtöltésre.

Figyelemre méltó, hogy a magyar vásárlók a barkácsáruházaktól is hasonló élményt várnak el, mint a lakberendezési áruházaktól. Felmérések szerint a vevők egyértelműen igénylik a bemutató jellegű árukihelyezést. Ezek bátorítják az áruházba betérőket arra, hogy odahaza belekezdjenek a felújítási, építési munkálatokba, illetve a vásárlásba.

A Bauhaus nem a lakberendezési üzletek hangulatát kívánja becsempészni áruházaiba, jóval inkább a praktikusságra törekszik minden téren.

A drive-in részleg és a megszokottnál nagyobb parkolóhelyek, valamint az utánfutóval érkezőknek fenntartott speciális parkolók is ezt a célt szolgálják.

Igaz, a Dunakeszin nyíló üzlet valamiben mégis hasonlít a lakberendezési áruházakra: éttermet is terveztek bele.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!