"2017-re piacvezetők leszünk Magyarországon" - fogalmazott megnyitó beszédében Karcagi Róbert, a Bauhaus Kereskedelmi Kft. értékesítési vezetője a pénteken tartott bokrétaavató ünnepségen Dunakeszin.
A vezető szerint nem tervezik, hanem feltett szándékuk, hogy valóban a hazai barkácspiac főszereplői lesznek tíz éven belül. Ennek érdekében a "Csináld magad!" (do it yourself) üzletágban tevékenykedő lánc még az idén két áruházat nyit: Dunakeszin és Szigetszentmiklóson. Ezeket további 18 egység követi majd.
Első körben a százezernél több lakosú városokat célozza meg a vállalat, tudtuk meg Karcagi Róberttől. Az októberben nyíló áruház mintegy húszezer négyzetméteren fekszik, s így hazánk legnagyobb barkácscikkeket forgalmazó egysége lesz. A beruházási költségekből mintegy tízmillió eurót fordítottak az építkezésre, az árukészlet értéke pedig hatmillió euró.
Autóval is bemehetünk
A speciális koncepcióra és a kifejezetten nagy termékkínálatra szüksége is van az áruháznak, ha be akar törni a mára igencsak telített magyar piacra. Eddig négy nagy lánc uralta hazánkat, amelyek áruházainak száma tavaly már meghaladta a negyvenet.
Telített piac
Az idei terjeszkedési lendület viszont alábbhagyni látszik, a legtöbb szereplő csak egy-két egységgel bővíti hálózatát. A Praktiker ügyvezetője, Karl-Heinz Keth korábban a Bauhaus hazai betörésével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a jövőben sem lesz nagyobb a felosztandó torta, így számolni kell azzal, hogy néhány szereplő eltűnhet a piacról. Ez természetesen inkább a kisebb barkácstermék-forgalmazókat érintheti, a nagyok esetében a vezető felvásárlásokat vagy összeolvadásokat prognosztizált.
Élmény legyen a vásárlás
A felmérés érdekessége, hogy az olyan hagyományos szempontok, mint a minőség, az ár és a használhatóság mellett fókuszba került a vásárlási élmény is. A magyar vásárlók körében - amellett, hogy szeretnek könnyen, jól és biztosan tájékozódni a barkácsáruházakban - egyre nagyobb igény mutatkozik a nézelődésre és a kellemes időtöltésre.
Figyelemre méltó, hogy a magyar vásárlók a barkácsáruházaktól is hasonló élményt várnak el, mint a lakberendezési áruházaktól. Felmérések szerint a vevők egyértelműen igénylik a bemutató jellegű árukihelyezést. Ezek bátorítják az áruházba betérőket arra, hogy odahaza belekezdjenek a felújítási, építési munkálatokba, illetve a vásárlásba.
A Bauhaus nem a lakberendezési üzletek hangulatát kívánja becsempészni áruházaiba, jóval inkább a praktikusságra törekszik minden téren.
A drive-in részleg és a megszokottnál nagyobb parkolóhelyek, valamint az utánfutóval érkezőknek fenntartott speciális parkolók is ezt a célt szolgálják.
Igaz, a Dunakeszin nyíló üzlet valamiben mégis hasonlít a lakberendezési áruházakra: éttermet is terveztek bele.
Istvánko Viktória