3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén mintegy 800 millió forint megtakarítás várható attól, hogy a 24 Volán-társaság hat konzorciumba tömörült, így összehangolják tevékenységüket - közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szerdán.

Az erről szóló szerződéseket a 2010. január 15-i határidőig megkötötték, aminek nyomán hat konzorcium alakult meg. A Volán-társaságok ebben az évben összességében mintegy négymilliárd forint megtakarítással számolnak - hangsúlyozza az MNV közleménye.

Az MVN közleménye kiemeli, hogy a konzorciumok megalakításának  célja regionális szintű, párhuzamosságoktól mentes menetrendek kialakítása, a gazdálkodás hatékonyságának javítása, a költségtakarékosság növelése, a szolgáltatási színvonal emelése, és a versenyképes közlekedési szolgáltatói struktúra kialakítása.

A hat konzorcium: a Hajdú Volán vezetésével a RónaBus Észak-Alföldi Regionális Közlekedési Konzorcium,  a Borsod Volán vezetésével a Nordbus Észak-Magyarországi Regionális Közlekedési Konzorcium, a Tisza Volán vezetésével a  Dél-Alföldi Regionális Közlekedési Konzorcium, az Alba Volán vezetésével a Közép-Dunántúli Regionális Közlekedési Konzorcium, a Kisalföld Volán vezetésével a Nyugat-Dunántúli Regionális Közlekedési Konzorcium, és a Gemenc Volán vezetésével a Dél-Dunántúli Regionális Közlekedési Konzorcium.    

A hat szerződés tartalma megegyezik, csak a működési területek besorolásában vannak különbségek. A szerződések határozatlan időre szólnak, de legfeljebb  a konzorciumi tagok és a közlekedési minisztérium közötti a közszolgáltatási szerződések időtartamára.

A közszolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségeik teljesítéséért a cégek önálló felelősséggel tartoznak, de ha valamely tagnak a konzorcium döntése alapján gazdasági hátránya keletkezne, azt a gazdasági előnyt élvező tagoknak kompenzálniuk kell.

A konzorciumok igazgatótanácsának hatáskörébe tartozik egyebek között az új tag felvétele, a pályázatok benyújtásáról, projektek megindításáról szóló döntések, az együttműködési stratégia és a cselekvési terv elfogadása, valamint a felmerült költségek megosztásának, az egyes finanszírozási hozzájárulások mértékének meghatározása.

A közleményből kiderül, hogy a hetedik, a Közép-magyarországi régióban működő konzorciumról még nincs döntés, mert a főváros mint vonzásközpont tágabb közlekedés-szervezési kapcsolatokat igényel. A Volánbusz Zrt.-nek erre vonatkozó javaslatáról a közlekedési minisztérium, az érintett Volán-társaságok és a közlekedési régióvezetőkkel folytatott tárgyalások után döntenek.

A Volánbusz javaslatára a Budapest 80 kilométeres környezetét ellátó szolgáltatást a központi régióba megrendelt szolgáltatás körébe vonnák. A Salgótarján-Gyöngyös-Szolnok-Kecskemét-Székesfehérvár-Komárom által határolt területen működő négy Volán-társaság, a Hatvani, a Mátra, a Nógrád és a Vértes Volán integrációjára terjedne ki. 

A Volánbusz két lépcsőben javasolja a megvalósítást: az első fázisban a négy érintett Volán-társaság vagyonkezelői jogai átkerülnének a Volánbuszhoz, így egységes, úgynevezett konszern irányítás valósulna meg. A második szakaszban a társaságok beolvadnának a Volánbusz Zrt.-be. A javasolt integrációval a Volánbusz számításai szerint a gazdálkodás évente 560-620 millió forint többletnyereséget hozna.

Az MNV a Volán társaságok 2010. évi I. féléves gazdálkodási adatainak, valamint a regionális konzorciumi szerződések működési tapasztalatainak ismeretében készít javaslatot a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanácsnak (NVT) az együttműködések kiterjesztésére és a szükséges további szervezeti intézkedésekre.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!