3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Őszre a 4-es metró minden állomása szerkezetkész állapotban lesz, októberre a Tétényi úti állomáson már a szakipari munkákkal is végeznek - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

A Tétényi úton állnak a legjobban a munkákkal: a szerkezetépítés már hónapokkal ezelőtt befejeződött, az állomás mintegy 80 százalékos készültségi szinten van. Az aluljáróban már a burkolatokat helyezik el a szakemberek és megkezdték az állomás feletti kupola üvegezését is. Az üzemi terekben a német Siemens cég a legtöbb elektromos rendszert és egyéb épületgépészeti elemet már telepítette, az összes mozgólépcsőt beépítették és a térrendezéssel is jól haladnak, jelenleg a térkövezés zajlik az állomás környékén.

Hasonlóan előrehaladott állapotban van a Móricz Zsigmond körtéri és a Bocskai úti állomás építése is, ott a falakra a kéregpaneleket szerelik fel. Folyamatosan érkeznek a mozgólépcsők az állomásokra, összesen 97 mozgólépcsőt fognak a megállókba beépíteni, illetve minden állomáson liftek is segítik majd a le- és a feljutást.

A pesti oldali állomások egy részén még a szerkezetépítők dolgoznak, mivel a pajzsos alagútépítés elhúzódása miatt nem tudták befejezni ezeket a munkálatokat. Októberre várhatóan az összes állomás szerkezetkész állapotba kerül, de ezzel párhuzamosan minden állomáson már megkezdték a belső beépítési munkákat is.

A vágányépítéssel – azokon az alagútszakaszokon, ahol a betonfeltöltés elkészült és már a vágányok fektetése zajlik - a vállalkozó naponta átlagosan akár 140 métert is halad, jelenleg a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér közötti úgynevezett vágánykapcsolati műtárgynál járnak.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság kitért arra is: ha a francia Alstom az új megállapodás szerint le tudja szállítani a szerelvényeket, akkor ők tartani tudják a kapcsolódó határidőket, vagyis 2013-ban megérkezhetnek a szerelvények, és 2014-ben már utasokat is szállíthat a 4-es metró.

Hozzátették, hogy a szerelvények késedelmének a véghatáridőre gyakorolt várható hatása alapos vizsgálatot igényel majd az elkövetkezendő hetekben. Várhatóan 2013-ban adják át az automata vonatbefolyásoló rendszert építő Siemensnek az első kocsikat, így a német cég elkezdheti a rendszer összehangolását a szerelvényekkel.

A Siemens eddig 50 millió euró feletti többletkövetelést nyújtott be a választott bírósághoz az alagútépítést végző Bamco konzorcium késedelme miatt, a projektigazgatóságot érintően pedig júliusig 85 milliárd forintos többletkövetelést jelentettek be, ennek azonban csak mintegy 20 százaléka tűnik megalapozottnak a DBR szerint.

A Keleti pályaudvarnál a kihúzó fölötti felszínrendezés nagyrészt elkészült, a Thököly út metróberuházást érintő szakasza új aszfaltburkolatot kapott, de a Thököly út belső része – a Dózsa György útig – jelenlegi állapotában alkalmatlan a forgalom lebonyolítására. A tér felszínrendezése is hamarosan elkezdődik, ezért egyelőre a kivitelező nem nyitja meg a forgalom előtt a területet. A végleges állapot a téren 2013-ra készül el.

A Móricz Zsigmond körtéren is várhatóak változások még az idén, a kivitelező a munkaterület szűkítésével visszaadhatja a terület egy részét. A Fővám téren és a Kálvin téren csak minimális változások lesznek ebben az évben, mivel a leadónyílásokra a belső beépítőnek és rendszerépítőnek még egy ideig szüksége van. A Rákóczi téren hamarosan kialakítják a végleges forgalmi rendet, és a tér körül megfordítják a menetirányt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!