Az idén 2,5 milliárd forintból kíván fejleszteni a társaság, ebből öt új étterem nyitását tervezi. A piac adta bővülési lehetőségek miatt a hálózatfejlesztési politika változik: eddig csak olyan településen nyílt McDonald’s étterem, ahol a lakosok száma meghaladta a 100 ezer főt, de 2008-tól az alsó határ 50 ezer főre módosul.
A tervek szerint az elkövetkező három évben húsz új egységgel bővülhet a gyorsétterem-hálózat. A vállalat a saját- és a franchise-üzemeltetésű éttermek arányán is változtatni kíván: 2011-ig a jelenlegi 49 százalékról 56 százalékra növelné a franchise partnerek részesedését.
A jelenleg hétezer főt foglalkoztató társaság 95 egységet tart fenn részben saját, részben franchise-üzemeltetésben. A 25 magyar franchise partner összesen 48 éttermet, a vállalat pedig 47 egységet üzemeltet, áll a társaság közleményében.
A teljes magyarországi forgalom 2007-ben 34,6 milliárd forint volt, ez 49,2-50,8 százalékos arányban oszlott meg a vállalati és partneri éttermek között. A társaság tavaly összesen kétmilliárd forintot költött beruházásra: új éttermek nyitására, régiek felújítására, technológiai fejlesztésekre és a teljes kávégép-park cseréjére. 2007-ben öt új egységgel bővült a hálózat, ezek 3,7 százalékkal növelték a vállalat forgalmát.
A 2003-ban debütált McCafé kávézólánc tavaly hat kávézóval 22-re bővült. A hálózatbővítés 2007-ben mérföldkőhöz érkezett: Budapesten megnyílt az első önálló (nem McDonald’s éttermen belül kialakított) McCafé az Arena Plazaban. A kávézók forgalma dinamikusan nőtt, a 2007. évi árbevétel meghaladta az 570 millió forintot, látogatóinak száma pedig elérte a 2,2 milliót.