2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A GKI, a Webigen Rt. és a Sun Microsystems által negyedévente, az internet használati szokásokról készített felmérés kimutatta, hogy a magyar internetes kiskereskedelem 4-5 éves késésben van az Egyesült Államokhoz képest.

Az interneten keresztül lebonyolított vállalatközi forgalom (B2B) 21 milliárd forintot tett ki tavaly, míg az elektronikus kiskereskedelem, a B2C értékesítés 1,1 milliárd forint árbevételt ért el, ami a teljes 2000 évi kiskereskedelmi forgalom 0,02 %-a - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. felméréséből.

A GKI a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve negyedévente vizsgálja az internet használati szokásokat, a magyar elektronikus gazdaság fejlődését. Az első negyedéves felmérés eredményei szerint a magyar internetes kiskereskedelem 1-2 éves lemaradásban van Nyugat-Európához és 4-5 éves késésben az Egyesült Államokhoz képest.

A felmérés eredményeit egy indexben, a GKI-Webigen internetgazdasági indexben összegzik, amely a magyar gazdaság vizsgált szegmensének az internettel és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásait számszerűsíti. Az index meghatározásához az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulását, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatását és az internet lehetőségeinek jelenben és jövőben vélt kihasználását kellett megismerni. Az idei év első negyedévében a GKI-Webigen internet-gazdasági indexének értéke 12,0 volt, de az index komoly eltéréseket mutatott az egyes részpiacokon.

A felmérés során főként az ipar, építőipar és gazdasági szolgáltatások területén működő 400 közép- és nagyvállalatot kérdeztek meg internethasználati szokásaikról. A felkeresett társaságok 1999-es árbevételük alapján 17 százalékban reprezentálják a vizsgált ágazatokat. A válaszadó cégeknek egyelőre csak kis része, 16 százaléka foglalkozik az internettel és annak üzleti lehetőségeivel a vállalati stratégia szintjén, de közel 50 százalékuk a cég internetes stratégiájának kidolgozását a következő 1-2 év feladatai között említi. A felmérés szerint az internetes üzleti alkalmazások elsősorban a vevői kapcsolattartás területén terjedtek el, a beszállítói kapcsolattartás és a marketing internetes formáját a vállalatok kisebb része használja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!