2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2007-es gazdasági év több százmillió forintos adózás előtti eredménye az utóbbi öt év legjobb nyereségének számít a herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-nél, ahol néhány évvel ezelőtt az akkori vezetés még komoly értékesítési és pénzügyi gondokkal küzdött - tájékoztatta Simon Attila, a cég vezérigazgatója az MTI-t.

A vezér hozzátette: az előző évit 30 százalékkal haladta meg a tavalyi nyereség, ám a pontos összeget nem árulta el. A cégnek tavaly 5,5 milliárd forint volt az árbevétele, s idénre is ugyanennyit tervez.

Simon Attila elmondta: a hungarikumnak számító herendi porcelán 75-80 százaléka exportra kerül, s tavaly már a külpiaci értékesítést is növelni tudták. A világ mintegy 55-60 országába exportálják a termékeket.

Rámutatott: nem hanyagolták el a belföldi értékesítést sem, amit bizonyít az is, hogy tavaly három új márkaboltot nyitottak - egyet Hévízen, kettőt pedig Budapesten. Idén külföldön terveznek újabb boltot vagy boltokat nyitni - jegyezte meg Simon Attila.

Tájékoztatása szerint hosszú idő után először 2007-ben a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni a munkavállalóiknak, decemberben pedig 55 ezer forintos szociális juttatásban részesültek. Több év után először 2008 január elsejétől négy százalékos béremelést kaptak a dolgozók, a mesterfestők 4,8 százalékosat, sőt az éves eredménytől függően idén további alapbéremelés és mozgóbérjuttatás valósulhat meg - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Ismertetése szerint az idei évre jelentős rendelést kaptak az ománi császári palotától, továbbá egy franciaországi kastély berendezése is a komolyabb üzleteik közé sorolható. Simon Attila elmondta: a New York-i Luxury Institute felmérése alapján az Egyesült Államokban a herendi a legkeresettebb porcelántermék.

A vezérigazgató hangsúlyozta, az idén is több százmillió forintot fordítanak a cégnél technológiai fejlesztésre és piacbővítésre. Hannoverben és Londonban is létesítenek márkaboltot, az utóbbit a nevezetes Harrods áruházban tervezik megnyitni.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!