2p

A német Puma AG sportszer- és sportruházatgyártó igazgatótanácsa kedden üdvözölte a francia Pinault-Printemps-Redoute (PPR) luxuscikk-forgalmazó felvásárlási ajánlatát, amely körülbelül 5,3 milliárd euróra értékeli a céget. A PPR-é egyebek közt a Gucci és az Yves Saint-Laurent márka.

A PPR előzőleg megvásárolta a Puma 27,14 százalékát a cég főrészvényesétől, a Mayfair Beteiligungsfondsgesellschaftól részvényenként 330 euróért, majd ugyanezen az áron ajánlatot tett a többi részvényre is.

Mint korábban az mfor.hu megírta, a profitcsökkenést a vállalat elsősorban a terjeszkedéssel és a gyenge hazai piaccal magyarázta. Ezen kívül az új termékekhez szükséges beruházások, a reklámkampányok is sok pénzt vittek el. Pedig a futball-világbajnokságtól sokat remélt, sőt, végül győzött is a Puma az Adidas felett: a Puma szponzorálta a győztes olasz válogatottat, az Adidasnak csak a második helyezett francia csapat jutott.

A PPR tavaly 31,5 százalékkal 698 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 531 millióról. Az üzemi eredménye 19,9 százalékkal 1,275 milliárd euróra gyarapodott 1,063 milliárdról, a forgalma 5,9 százalékkal nőtt, 17,931 milliárd euróra 16,938 milliárdról.

A Puma tavaly 263,2 millió eurós adózott eredményt ért el, 7,9 százalékkal kevesebbet a 2005-ös 285,8 milliónál. Az üzemi eredménye szintén 7,9 százalékkal csökkent, 366,2 millió euróra 397,7 millióról. A forgalma 15,4 százalékkal 2,755 milliárd euróra emelkedett 2,387 milliárdról, elmaradva a 2005-ös, 18,4 százalékos növekedéstől.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!