3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötmillió forintra bírságolta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa.

A közlemény szerint a tanács 2007. június 17-i tárgyalásán megállapította, hogy a Lidl 2006. november 16. és 22. között tartott "3-at kap, 2-t fizet" akciója során megtévesztette a fogyasztókat.

A GVH szerint a Lidl második születésnapja alkalmából kiadott akciós újságban szereplő tájékoztatást a fogyasztók úgy is értelmezhették, hogy a kétharmadra csökkentett árú termékből kell hármat vásárolni. Ezzel szemben a vásárló már egy termék esetében is a korábbi ár kétharmadát fizette meg.

A tanács szerint a magatartás alkalmas volt a vásárlók megtévesztésre, mivel többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus "kettőt fizet, hármat kap" kedvezmény is.

A versenyhatóság gyakorlata szerint az áruházláncok akcióiról szóló tájékoztatás érdemi vásárlói választást befolyásoló tényező, amely hatást gyakorol a gazdasági versenyre, hiszen az akciók alkalmasak a fogyasztók áruházba történő "becsábítására", s vásárlásaik nem szorítkoznak az akcióban résztvevő termékekre. Az akciók, az azokról adott tájékoztatások nemcsak az adott akciós áruk iránti keresletet növelik, hanem segítik a forgalmazott többi áru értékesítését is.

A Lidl vizsgált akciója az élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelem piacát érintette, amelynek jellemzője a fogyasztók fokozott árérzékenysége és a piaci szereplők között érvényesülő élénk verseny.

A GVH szerint a Lidl esetében nem tekinthető enyhítő körülménynek, hogy a céggel szemben első alkalommal került sor versenyfelügyeleti eljárásra, illetve az, hogy a kifogásolt akció csak rövid ideig volt érvényben. A Lidl ugyanis multinacionális háttérrel rendelkező vállalkozásként nem tekinthető piaci és versenyjogi tapasztalatokkal egyáltalán nem rendelkező szereplőnek, tekintettel arra, hogy már két éve Magyarországon is megnyitotta áruházait - áll a GVH indoklásában. Eszerint az akció rövid időtartama azért nem enyhítő körülmény, mert a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas tájékoztatást magas példányszámban juttatták el a háztartásokba.

Ezzel szemben enyhítő körülményként értékelhető, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas plakátokat az eljárás alá vont vállalkozás az akció másnapján eltávolította az áruházakból - áll a közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!