3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Airport Rt.-t ötmillió forintra bírságolta a Közbeszerzési Döntőbizottság, valamint megsemmisítette a ferihegyi repülőtér bővítésére kiírt tendert lezáró döntését, amelyben eredménytelenné nyilvánította az eljárást. A Budapest Airport bírósághoz fordult jogi orvoslatért a döntés ellen.

Szollár Domokos, a BA kommunikációs vezetője az MTI-nek elmondta, hogy a döntés semmiben nem befolyásolja a tulajdonos fejlesztési terveit. Hozzátette, hogy a 3-es terminál előtti, a repülőgépek várakozására szolgáló terület fejlesztésére az új tulajdonos elképzelései szerint már újabb pályázatot írtak ki. Ez várhatóan február végéig le is zárul - tette hozzá.

A Budapest Airport Rt. még 2005. nyarán hirdetett tárgyalásos közbeszerzési eljárást a "Budapest-Ferihegy T-2 forgalmi előtér és csatlakozó gurulórendszer bővítése" feladatra. Az előzetes jelentkezéskor hat cég jelezte részvételi szándékát, majd négyen - a Betonút Zrt., az Egút Rt., a Strabag Rt., valamint a Mélyépítő Budapest Kft. - ajánlatot is tettek. Miután az Egút Rt. és a Betonút Zrt. nem tett eleget a hiánypótlási kötelezettségnek, kiesett a versenyből.

A bennmaradt két cég a kétszer is meghosszabbított ajánlattételi határidőnek eleget tett, majd elkezdődött a tárgyalás. A négy forduló közül az utolsóra 2007. március közepén került sor. Az ajánlatkérő október 8-ra tűzte ki az eredményhirdetést, de az adott napon azt közölte a két ajánlattevővel, hogy eredménytelenné nyilvánítja az eljárást. Az indoka az volt, hogy megváltozott a Budapest Airport Rt. tulajdonosi szerkezete, és az új tulajdonos alapjaiban módosította a repülőtér fejlesztési koncepcióját. A korábbi koncepció alapján kiírt közbeszerzés tehát elveszítette aktualitását.

A Mélyépítő Budapest Kft. jogorvoslatot kért még október közepén a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, mivel véleménye szerint nem lehetett volna eredménytelenné nyilvánítani a közbeszerzést.

A Döntőbizottság úgy vélte, hogy az ajánlatkérő csak az ajánlattételi határidőig jogosult módosítani, vagy visszavonni a felhívását. Ezt követően a közbeszerzési törvény szűk teret ad a visszavonásra. Erre akkor kerülhet sor, ha a feltételek előre nem láthatóan, elháríthatatlan ok (vis maior) következtében változnak meg annyira, hogy az ajánlatkérő a szerződés megkötésével nem tudná teljesíteni vállalt kötelezettségét (a fizetést).

A Döntőbizottság megállapította, hogy a közbeszerzés ideje alatt két tulajdonosváltozás is volt a cégnél, ezeket nem lehetett látni előre, de a megkötött szerződést teljesíteni tudta volna a Budapest Airport Rt. Az új tulajdonos amúgy is örökli a cég minden kötelezettségét, vagyis a kívülállóknak közömbös, hogy éppen ki a tulajdonos. A repülőtér fejlesztési koncepciójának változása nem minősül a szerződés megkötésére való képtelenségnek.

A felhozott érvek alapján a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a Budapest Airport Rt. eljárást lezáró döntését, és tekintettel arra, hogy egy 2 milliárd forint értékű beruházásról volt szó, ötmillió forintra bírságolta a céget.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!