A GVH azt kifogásolta, hogy a szolgáltató mobil internetet reklámozó kampányában tavaly nem közölte, hogy csak akkor lehet kedvezményes áron internetezni, ha hűségszerződést köt a fogyasztó. Emellett a Vodafone azt is elhallgatta a hirdetésben, hogy a mobil internet szolgáltatás nem mindenhol használható.
A szolgáltató 2007 júniusában vezette be a piacra mobil internetes szolgáltatását, az indulással egyidőben folytatott kampányban többször is a fogyasztókat megtévesztő információkat közölt a cég. A Vodafone-nak voltak például olyan reklámjai, amelyekben nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A GVH szerint a hűségnyilatkozat kötése lényeges információ a fogyasztó számára, ezért marasztalta el a Vodafone-t.
A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra.A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést.