2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2004 és 2007 között összesen 380 millió forint bírságot szabott ki fogyasztók megtévesztése miatt a mobiltelefon szolgáltatást nyújtó vállalkozásokra. Legutóbb, 2007. február 6-án a Vodafone-t marasztalta el hasonló ügyben a versenyhatóság, a cég ötmillió forint bírság megfizetésére köteles, áll a GVH közleményében.

Megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Magyarország Rt - állapította meg 2007. február 6-án a GVH. A távközlési vállalkozás 2006 májusában "a legversenyképesebb kártyás tarifa" szlogennel népszerűsítette Vitamax Joker Plusz tarifacsomagját. Ezen túl a reklámkampány szerint a Vodafone tarifái voltak a "legjobbak", "a ma elérhető legkedvezőbbek". A vizsgálat során kiderült, hogy a Vodafone díjai öt időszak-hívásirány kombinációban megegyeznek a Pannon Praktikuméval, két időszak-hívásirány kombinációban a Domino díjcsomaggal, hat időszak-hívásirány kombinációban pedig a Domino aktív díjcsomagéval, tehát a felsőfokú, piacelsőségi állításnak minősülő jelző használata nem volt megalapozott. A jogsértés miatt a Vodafone öt millió forint bírság megfizetésére köteles.

Nem sokkal korábban, 2007. január 23-án a GVH ugyancsak a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalt egy másik mobilszolgáltatót is. A Pannon GSM Távközlési Zrt.-nek 40 millió forint bírságot kellett fizetnie, mert 2006 májusában jogsértő módon reklámozta a djuice kártyás tarifacsomagját. A vállalkozás hirdetéseiben az "Akár 17 Ft/perc", a "+ havi 20 SMS ajándékba", illetve a "+ havi 20 ingyen SMS" kijelentéseket használta, de a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy egyik állítás sem felel meg a valóságnak.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. - hasonlóan a két másik szolgáltatóhoz - visszaesőnek számít, hiszen rövid időn belül két másik ügye is a GVH elé került. 2006 novemberében például 16 millió forint bírságot kapott a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.

Volt dolga a GVH-val a harmadik, legnagyobb mobilszolgáltatónak is. A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. is a közelmúltban, 2007. január 9-én kapott 20 millió forintos bírságot a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt. A társaság mobilcége, a T-Mobile ugyanis 2006 januárja és augusztusa között mobiltelefonok értékesítését segítő egyes reklámjaiban nem közölte, hogy a kedvezményes árú készülékvásárlás egyik feltétele a kétéves hűségnyilatkozat vállalása.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!