A GVH az idei év áprilisában indított vizsgálatot az angol légitársaságnál, mivel azt gyanította, hogy az egyes hirdetéseiben megtéveszti a fogyasztókat. Az eljárás során kiderült, hogy a British Airways (BA) 2006. április-májusban a London és 2006 szeptemberében, illetve 2007 januárjában a Dream Flights nevű promóciói során a rádiós reklámjaiban elmulasztotta felhívni a figyelmet arra, hogy a feltüntetett jegyárak nem tartalmazzák a járulékos díjakat és költségeket. Az óriásplakátokon ugyanakkor a fogyasztók számára nem adott megfelelő tájékoztatást a jegyárakra vonatkozóan.
A GVH szerint a repülőjegyek ára több elemből áll. Ezek közül csak az egyik, hogy az adott légitársaság milyen árat számol fel ügyfelének, hiszen a fogyasztó a szolgáltatást csak akkor veheti igénybe, ha a járulékos költségekkel együtt összeálló, teljes vételárat kifizeti. Ezen lényeges tulajdonságról megfelelően kell tájékoztatni a fogyasztókat, áll a társaság közleményében.
A bírság összegének megállapításakor a GVH tekintettel volt arra, hogy az óriásplakátokon szerepelt a figyelemfelhívás, csakhogy annak észlelhetősége korlátozott volt. Enyhítő körülmény volt, hogy az árakkal kapcsolatos feltételekről a fogyasztók a vásárlás időpontjáig teljes körűen tájékozódhattak, illetve hogy a Dream Flights kampányok csak rövid ideig tartottak.
A diszkont légitársaságok megjelenése jelentősen átalakította a légiközlekedés piacát. A fogyasztó nem mindig tud eligazodni a bruttó és nettó árak e kavalkádjában, és emiatt egyes légitársaságok közlései olykor alkalmasak a fogyasztó megtévesztésére. A GVH ezért döntött úgy, hogy piactisztítási célból vizsgálatsorozatot indít a megtévesztő árközléseket közzétevő légitársaságokkal szemben.
Eddig a Sky Europe, a Malév, a SmartWings, a WizzAir, valamint a KLM légitársaságokkal kapcsolatos vizsgálatok zárultak le. Az öt ügyben összesen 104 millió forint bírság kiszabására kerül sor. A GVH vizsgálatsorozatának azonban nincs vége.