2p

A Közbeszerzési Döntőbizottság 5 millió forintra bírságolta az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-t. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent határozat indoka, hogy az ÁAK hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárásban 14 évre szerződött az AKA Rt.-vel az M43 autópálya üzemeltetésére.

Korábban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium levélben hozta az ÁAK Zrt. tudomására, hogy március 11-től neki kell üzemeltetnie a frissen átadásra kerülő, Szegedet elkerülő M43-as autópályát. Mivel az ÁAK - egymaga a munka elvégzésére nem képes - elsőként a Magyar Közút Kht. Csongrád megyei Területi Igazgatóságát kérte fel arra, hogy vállalja el a munkát. A Kht. viszont csak abban az esetben vállalta volna a feladatot, ha biztosítják számára a szükséges eszközöket.

Ezért az ÁAK március elején arról tájékoztatta a Közbeszerzési Döntőbizottság elnökét, hogy hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást kezdeményez az üzemeltetésre.

Kézenfekvő megoldásként kínálkozott, hogy az új autópályarészt a Budapest és Szeged közti M5 szakasz üzemeltetője, az AKA Rt. működtesse, figyelembe véve, hogy alig pár nap volt az M43-as átadásáig.

A Döntőbizottság elnöke csak utólag vette észre, hogy a szerződésbe foglalt határozott időtartam 2020-ig tart. Ilyen hosszú megbízás viszont már nem fér bele a hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárásba, mivel sürgős ügyben egy lehetséges vállalkozóval sem lehet leszerződni 14 évre.

A sürgősségre alapozott hosszú távú jogot a Döntőbizottság is jogsértőnek ítélte, és 5 millió forintra bírságolta meg az ÁAK Zrt.-t. A megkötött szerződés viszont tovább él.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!