Az első megrendelés alapján a kínai partnercégével közösen tehervonati villanymozdonyokat gyárt és szállít az Alstom. A másik megbízás Kína egyik nagysebességű vasútvonalának villamosítására vonatkozik. Az új vonal része annak a nagyszabású kínai vasútfejlesztési tervnek, amelynek segítségével az ázsiai ország a jelenlegi egymilliárd főről 2010-re megduplázhatja vasúti személyszállítási kapacitását.
Patrick Kron, az Alstom Transport elnök-vezérigazgatója Pekingben írta alá a két szerződést a Kínai Közlekedési Minisztériummal. Az első ötszáz "Co Co" rendszerű (kétszer három tengelyes) villanymozdony gyártására vonatkozik. A kiemelkedően nagy szerződés összértéke 1,1 milliárd euró, amelyből az Alstom 310 millió euróval, kínai partnere, a Datong Electric Locomotives pedig körülbelül nyolcszázmillió euróval részesedik.
A szerződés értelmében az Alstom tervezi és fejleszi az új mozdonyokat. Az első tizet az Alstom mozdonygyártásra szakosodott Belfort-i telephelyén gyártják majd, ahol további 190 mozdony részegységeit is előkészítik. Ezeket a részegységeket az Alstom kínai partnere, a Datong Electric Locomotives szereli majd össze Kínában.
A második, összesen 42 millió euró értékű megállapodás révén az Alstom a Shi-Tsi nagy sebességű vasútvonalat villamosítja, amely összesen 189 kilométer hosszú. A fejlesztés eredményeként a vonalon az utazás ideje három órára csökken, mivel a vonatok elérhetik akár a 250 kilométer per óra sebességet is. A vonal villamosítása várhatóan 2008 végére készül el.
Az Alstom szállítja a vasútvonal elektromos felső vezetékeit, és biztosítja az üzembe helyezéshez szükséges technikai szolgáltatásokat (műszaki segítség, szerelés-felügyelet) is. Az Alstom a felszereléseket 2007 vége és 2008 közepe között szállítja le.