2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Alstom két nagy értékű szerződést írt alá a Kínai Közlekedési Minisztériummal. Az Alstom Transport kínai partnercégével együttműködésben gyártja majd le azt a ötszáz darab villanymozdonyt, amelyet a tárca rendelt. Emellett Kína egyik nagysebességű vasútvonalának villamosítását is a cég végzi majd el. A két szerződés összértéke 350 millió euró.

Az első megrendelés alapján a kínai partnercégével közösen tehervonati villanymozdonyokat gyárt és szállít az Alstom. A másik megbízás Kína egyik nagysebességű vasútvonalának villamosítására vonatkozik. Az új vonal része annak a nagyszabású kínai vasútfejlesztési tervnek, amelynek segítségével az ázsiai ország a jelenlegi egymilliárd főről 2010-re megduplázhatja vasúti személyszállítási kapacitását.

Patrick Kron, az Alstom Transport elnök-vezérigazgatója Pekingben írta alá a két szerződést a Kínai Közlekedési Minisztériummal. Az első ötszáz "Co Co" rendszerű (kétszer három tengelyes) villanymozdony gyártására vonatkozik. A kiemelkedően nagy szerződés összértéke 1,1 milliárd euró, amelyből az Alstom 310 millió euróval, kínai partnere, a Datong Electric Locomotives pedig körülbelül nyolcszázmillió euróval részesedik.

A szerződés értelmében az Alstom tervezi és fejleszi az új mozdonyokat. Az első tizet az Alstom mozdonygyártásra szakosodott Belfort-i telephelyén gyártják majd, ahol további 190 mozdony részegységeit is előkészítik. Ezeket a részegységeket az Alstom kínai partnere, a Datong Electric Locomotives szereli majd össze Kínában.

A második, összesen 42 millió euró értékű megállapodás révén az Alstom a Shi-Tsi nagy sebességű vasútvonalat villamosítja, amely összesen 189 kilométer hosszú. A fejlesztés eredményeként a vonalon az utazás ideje három órára csökken, mivel a vonatok elérhetik akár a 250 kilométer per óra sebességet is. A vonal villamosítása várhatóan 2008 végére készül el.

Az Alstom szállítja a vasútvonal elektromos felső vezetékeit, és biztosítja az üzembe helyezéshez szükséges technikai szolgáltatásokat (műszaki segítség, szerelés-felügyelet) is. Az Alstom a felszereléseket 2007 vége és 2008 közepe között szállítja le.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!