A megelőző évhez képest 2006-ban kétszer annyi mobilszolgáltató költött kétszázezer dollár feletti összeget mobilbiztonságra. A mobilfenyegetések elhárításának költségét több mint ezer órára becsülő mobilszolgáltatók száma hétszáz százalékos növekedést mutat - fűzik hozzá.
A biztonságot érintő incidensek a legnagyobb befolyást az - a még mindig jelentős ügyfélcserélődést mutató iparágban kulcsfontosságú tényezőnek számító - ügyfélelégedettségre gyakorolták. A szolgáltatók közel harmada (29 százalék) valamennyi tényező közül - a bevételt is beleértve - az előfizetői elégedettséget nevezte meg, mint ami a legnagyobb veszteséget szenvedte. A rosszindulatú mobiltámadások hatása másodsorban a hálózati teljesítményben jelentkezik.
A kutatásból kitűnik, hogy a mobilszolgáltatók majdnem nyolcvan százaléka fő tényezőként említette a közönségkapcsolatokra és a márkanévre tett hatást, amelyet szorosan követett az új szolgáltatások megbízhatóságába vetett bizalom megrendülése.
A mobilszolgáltatók világszerte egyre gyakrabban vannak rosszindulatú támadásoknak kitéve és egyre több pénzt és időt áldoznak a támadások okozta károk helyreállítására. A kutatás azt mutatja, hogy az érintett mobilszolgáltatók közel fele ellen az utóbbi három hónap során történt támadás.