2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Opel befejezi az autógyártást a németországi Bochumban, a gyártást 2016-ban állítják le, de az üzemet nem számolják fel - jelentette be hétfőn a német társaság igazgatótanácsának alelnöke.

Thomas Sedran a gyárban tartott állománygyűlésen közölte: a Zafira modell gyártásának befejezése után nem készül több autó a ruhr-vidéki üzemben. Ugyanakkor alkatrészeket várhatóan gyártanak majd, és megmarad a logisztikai központ is. A döntés oka az európai autópiac visszaesése és a kihasználatlan kapacitások magas szintje.

Az ötven éve működő üzemben háromezren dolgoznak, a logisztikai központban pedig további 430-an. Az egyelőre nem ismert, hogy hányan veszíthetik el a munkájukat. Az évek óta veszteséges Opel négy üzemet működtet Németországban. A bochumi gyár viszonylag magas költséggel termel és már hosszú ideje napirenden van a leállítása.

Ágazati becslések szerint az Opel az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. A társaság előrejelzése szerint az év egészében nagyjából 1,4 milliárd euró működési veszteséget kénytelen elkönyvelni, a nullszaldót pedig legkorábban az évtized közepére érhetik el.

Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy Európára korlátozza a márkát a tulajdonos, az amerikai General Motors (GM), mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret. Az európai piac azonban gyenge, ráadásul az Opel piaci részesedése is csökken.

Megtámadta a GM-et Rainer Brüderle, a kisebbik kormánypárt, az FDP parlamenti frakciójának vezetője, korábbi gazdasági miniszter is. Szerinte a GM diszkriminálta az Opelt Kínában és Latin-Amerikában, és "példával szolgált arra, hogy a multinacionális vállalatoknak hogyan nem lenne szabad bánniuk az együttműködő cégekkel Németországban".

A GM európai érdekeltségénél - amelyez az Opel és a Vauxhall mellett még a Chevrolet márka tartozik - a január-szeptemberi időszakban az értékesített kocsik száma 818 ezer volt, ami 13 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A gyártott kocsik száma az egy ével korábbi 940 ezerről 718 ezerre csökkent.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!