Rázó László közlése szerint a 600 millió forintos beruházásra azért volt szükség, mert az elmúlt időszakban folyamatosan emelkedtek a GYSEV megrendelései. A tendergyőztes, a szlovákiai Loko Trans Eaos típusú teherkocsijai elsősorban olyan ömlesztett áru szállítására alkalmasak, mint a szén, a vasérc, a koksz, a farönk vagy az ömlesztett színesfém.
Hozzátette: a kocsik alvázát felújították és új kocsiszekrénnyel, valamint kerekekkel szerelték fel azokat a műhely szakemberei, így most 100 kilométeres szállítási sebességre alkalmasak. A saját tulajdonú kocsipark fejlesztésének köszönhetően pedig jelentősen csökken a más vasúttársaságoktól kölcsönzött kocsik mennyisége. Az új kocsik elsősorban Ausztria, Olaszország és Románia irányába fognak közlekedni.
A közlemény idézte Skála Jánost, a GYSEV CARGO vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, ez az első alkalom, hogy saját logóval ellátott vasúti kocsikkal járnak, s így Európa-szerte ismertebbé tehetik a cég logóját és ezzel magát a vállalatot is.
MTI