Továbbra is az IT-szektort meghaladó mértékben növekszik a NEXON, melynek bevételei 2007-ben 12 százalékkal emelkedtek. A piacvezető humáninformatikai vállalkozás 2,6 milliárd forintos forgalmának csaknem fele a nexONBÉR bérügyviteli rendszer értékesítéséből származott, melyet többek között olyan új ügyfelek vásároltak meg, mint a Hankook, a Sykes Central Europe, az ITL Group, a Művészetek Palotája, a Zrínyi Nyomda, a BricoStore Hungária, az Athlon Pénzügyi Zrt., valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem. Emellett a vállalat humánerőforrás-menedzsment, valamint beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszereinek értékesítéséből, továbbá bérszámfejtés outsourcing és oktatási üzletágainak bevételéből közel másfél milliárd forintot könyvelhetett el.
A cafeteria és a komplex HR rendszerek előnyben
A tavalyi évben változtak a magyar vállalatoknak a humáninformatikai megoldásokkal szemben támasztott igényei. „Tapasztalataink szerint egyre inkább jellemző, hogy a nagyobb vállalatok nem csupán egyetlen részfeladatot lefedő szoftvert, hanem komplex, integrált HR rendszert keresnek - mondta Syrjänen-Barkóczy Eleonóra, a vállalat stratégiai és kereskedelmi igazgatója. A HR szoftverek már nem csupán a toborzást és kiválasztást, a személyügyi és munkaidő nyilvántartást szolgálják, hanem megoldást nyújtanak a karrier- és utódlástervezésre, a kompetenciák értékelésére, a kompetenciadeficit megállapítására, valamint a teljesítmény menedzselésére is. Ugyanakkor a humáninformatikai szoftverekkel szemben ma már egyre inkább elvárás, hogy az alapvető HR funkciókat dolgozói önkiszolgáló rendszerekkel segítsék. Ezeket a piaci igényeket szolgálja ki a nexONHRM humánerőforrás-menedzsment rendszer, melynek elemei a HR teljes területét lefedik.”
A nexONHRM részeként elérhető a 2007-ben bevezetett nexONTD képzés-fejlesztés, valamint nexONPM teljesítménymenedzsment modul is. Utóbbi az Isther Humán Tanácsadó Kft.-vel történő együttműködés eredményeképpen kompetencia alapú értékelést tesz lehetővé, ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek még objektívebben mérhessék fel munkavállalóik teljesítményét. E rendkívül összetett folyamatot a NEXON szoftveres alkalmazásai segítik.
A korábbi évek trendjének megfelelően tavaly tovább erősödött a cafeteria rendszerek térnyerése is. Tavaly mintegy kétmillió munkavállaló részesült az adómentes, s így a vállalatok számára költségcsökkentő béren kívüli juttatásokból. Syrjänen-Barkóczy Eleonóra véleménye szerint e tendencia még tovább erősödhet, figyelembe véve a rendszer rugalmas működését elősegítő idei változásokat, és a béren kívüli juttatásokra fordítható keretösszeg növekedését. (X)
A NEXON-ról
A NEXON 1989-ben alakult, s mára hazánk piacvezető humánügyviteli megoldásszállítójává vált. A vállalat nexONHRM rendszere a bérszámfejtéstől a munkaidő- és személyügyi nyilvántartás, a toborzás-kiválasztás, a képzés-fejlesztés, a teljesítménymenedzsment és a cafeteria juttatások területéig teljes körűen lefedi a humánerőforrás-gazdálkodást. A nexONBÉR bérügyviteli rendszer a folyamatos fejlesztéseknek és az évi 10-15 frissítésnek köszönhetően a magyarországi szabályozásnak mindig megfelelő, megbízható és naprakész, míg a nexONTIME beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer segítségével megvalósítható a munkaidő pontos nyilvántartása és a túlmunka szabályszerű kezelése.
Ezen kívül a cég nexONSOURCE márkanév alatt teljes körű bérszámfejtés outsourcing szolgáltatást is nyújt. A nexONEDU oktatási központ a humánügyvitel területéhez kapcsolódó szakmai továbbképzéseken kívül egyedi tanfolyamok megszervezését is vállalja.
A több mint 240 főt foglalkoztató cég 2007. évi nettó árbevétele elérte a 2,6 milliárd forintot. A NEXON 1996 óta rendelkezik ISO 9001 minősítéssel, 2002-ben pedig - a szoftver termékek kategóriában elsőként - megkapta a legmagasabb szakmai felkészültséget elismerő Microsoft Gold Certified Partner címet. A NEXON ma kilenc magyarországi telephelyén 3000 ügyfél és több mint 1 millió munkavállaló igényeit szolgálja ki.