A Sun Microsystems kihelyezte nemcsak a chipek gyártását, hanem azok globális elosztását és a vállalaton belüli szolgáltatásokat is. Kizárólag a tervezést hagyta meg magának. A Microsoft is új XBox termékét a Flextronics céggel gyártatja majd. Az utóbbi vállalat, ha a híreknek hinni lehet, hamarosan az egyik nagy mobiltelefon-gyártónak is fog termelni.
Az internetes portálok sem oldanak meg mindent belső munkatársakkal. Külső cégektől rendelik meg a keresőgépeket, a hirdetési rendszert ellátó adservereket, a levelező rendszereket, majd kellő átformálás után mindezt beépítik oldalaikba.
Az elektronikus kereskedelemben is egyre jobban elkülönül a klasszikus kereskedelmi tevékenység és a kereskedelmi portálok üzemeltetése. A CSP-k (Commerce Service Provider - kereskedelmi alkalmazás szolgáltató) ez utóbbira, a vállalatok on-line üzleti megjelenésére koncentrálnak, míg az IT feladatokat - szintén forráskihelyezéssel - legtöbbször ASP-k oldják meg.
Szakértők szerint a CSP-k leginkább a közepes nagyságú oldalakkal tudnak hatékonyan együttműködni. Megtervezik a hitelkártyás tranzakciók lebonyolítását, a rendelések menedzselését, megszervezik a vevőszolgálatot, kialakítják a weboldalt, ahol rögzíteni kell az eladás paramétereit.
CSP oly módon is segíti a webes eladást, hogy megtervezi az eladási láncot, s felveszi a kapcsolatot nagyobb hálózatokkal. Azonos felületet kap az oldal és az ahhoz kapcsolódó áruház, s kulcskérdéssé válik a CRM elgondolásai alapján a vevői szokások megismerése.
A cégek azzal, hogy a kívánt feladat megoldására az erre specializálódott, olcsóbban és gyorsabban dolgozó csapatot bíznak jelentős időmegtakarításhoz jutnak.
A forráskihelyezéssel foglalkozó elemzések mindegyike hasonló tanulságokat von le a jelen tapasztalataiból.
-
- A legfontosabb, hogy nem minden vállalatnak érdemes kihelyeznie valamely termelési, menedzselési folyamatát, leginkább a közepes nagyságúak járhatnak sikerrel. A méretgazdaságosság ugyanis a nagyvállalatoknál adva van, tehát ők már elvileg versenyképesek.
-
- Körültekintően, óvatosan kell megkötni a hosszú-távú partneri együttműködéseket, bizalmi kérdés kit engedünk adataink közelébe. A partnervállalatok nem használhatják fel adatbázisainkat, az a mienk.
-
Érdekes, hogy miközben egyre fontosabbá válik a termékek megkülönböztethetősége a forráskihelyezésnek köszönhetően ugyanannak a cégnek a gyártósorán készülhet két amúgy egymással versenyző termék.