3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Néhány éve az outsourcing (forráskihelyezés) fogalmát még kizárólag az IT szektorral kapcsolták össze. Ma már a vállalatok nemcsak informatikai rendszereik üzemeltetését bízzák külső partner cégre, hanem összeszerelő gyáraikat, számlázási megoldásaikat vagy éppen HR osztályaikat is. Mindebben nagy szerepe van az internet nyújtotta új lehetőségeknek is.

A Sun Microsystems kihelyezte nemcsak a chipek gyártását, hanem azok globális elosztását és a vállalaton belüli szolgáltatásokat is. Kizárólag a tervezést hagyta meg magának. A Microsoft is új XBox termékét a Flextronics céggel gyártatja majd. Az utóbbi vállalat, ha a híreknek hinni lehet, hamarosan az egyik nagy mobiltelefon-gyártónak is fog termelni.

Az internetes portálok sem oldanak meg mindent belső munkatársakkal. Külső cégektől rendelik meg a keresőgépeket, a hirdetési rendszert ellátó adservereket, a levelező rendszereket, majd kellő átformálás után mindezt beépítik oldalaikba.

Az elektronikus kereskedelemben is egyre jobban elkülönül a klasszikus kereskedelmi tevékenység és a kereskedelmi portálok üzemeltetése. A CSP-k (Commerce Service Provider - kereskedelmi alkalmazás szolgáltató) ez utóbbira, a vállalatok on-line üzleti megjelenésére koncentrálnak, míg az IT feladatokat - szintén forráskihelyezéssel - legtöbbször ASP-k oldják meg.

Szakértők szerint a CSP-k leginkább a közepes nagyságú oldalakkal tudnak hatékonyan együttműködni. Megtervezik a hitelkártyás tranzakciók lebonyolítását, a rendelések menedzselését, megszervezik a vevőszolgálatot, kialakítják a weboldalt, ahol rögzíteni kell az eladás paramétereit.

CSP oly módon is segíti a webes eladást, hogy megtervezi az eladási láncot, s felveszi a kapcsolatot nagyobb hálózatokkal. Azonos felületet kap az oldal és az ahhoz kapcsolódó áruház, s kulcskérdéssé válik a CRM elgondolásai alapján a vevői szokások megismerése.

A cégek azzal, hogy a kívánt feladat megoldására az erre specializálódott, olcsóbban és gyorsabban dolgozó csapatot bíznak jelentős időmegtakarításhoz jutnak.

A forráskihelyezéssel foglalkozó elemzések mindegyike hasonló tanulságokat von le a jelen tapasztalataiból.


  • A legfontosabb, hogy nem minden vállalatnak érdemes kihelyeznie valamely termelési, menedzselési folyamatát, leginkább a közepes nagyságúak járhatnak sikerrel. A méretgazdaságosság ugyanis a nagyvállalatoknál adva van, tehát ők már elvileg versenyképesek.


  • Körültekintően, óvatosan kell megkötni a hosszú-távú partneri együttműködéseket, bizalmi kérdés kit engedünk adataink közelébe. A partnervállalatok nem használhatják fel adatbázisainkat, az a mienk.

Érdekes, hogy miközben egyre fontosabbá válik a termékek megkülönböztethetősége a forráskihelyezésnek köszönhetően ugyanannak a cégnek a gyártósorán készülhet két amúgy egymással versenyző termék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!