A rögtön továbbterjedő támadások jelennek meg az interneten, a szükséges óvatosság jelentős személyi, informatikai és képzési kiadásokkal jár a vállalatok számára. A legtöbb cégnél azonban azoknak, akik az informatikai biztonságért felelősek, más feladatuk is van, és idejük nagyobb részében nem a védelemmel foglalkoznak.
A korlátozott erőforrású szervezetekre a védelem kezeléséből adódó felelősség ezért túlzott terheket ró. Számukra alternatívát jelent a hálózati védelem kezelésének és felügyeletének egy szolgáltatóhoz történő kihelyezése, amely fejlett technikával és a szakemberek által végzett, szakavatott elemzéssel kombinálva, költségkímélő módon tudja megerősíteni a vállalat védelmét. Olyan színvonalú technológiát és szaktudást biztosít, amellyel gyorsan lehet reagálni a valós veszélyekre.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hazai vállalatok nem szívesen bízzák külső szolgáltatóra az informatikai biztonsággal kapcsolatos feladatokat. Ez a bizalmatlanság általában tudatlanságból fakad, hiszen az ilyen szolgáltatásoknál adatok gyakorlatilag nem kerülnek ki, csak a vírusvédelmi rendszer, a tűzfal vagy a hálózati védelmi megoldás.
A vállalatok többségénél már rendelkezésre áll az informatikai biztonsághoz szükséges technológia, megfelelő szakértő nélkül azonban az eszköz önmagában nem jelent megoldást. A kiszervezés lehetősége ennél a pontnál válik érdekessé, hiszen meg kell fontolni, hogy melyik éri meg jobban: felvenni szakembert, vagy külső szolgáltatóra bízni a biztonsági események figyelésének és kezelésének feladatát.
Idővel egyre többen ismerik fel a távfelügyeleti modellben rejlő lehetőségeket, így új szolgáltatók megjelenése várható, s ez a verseny mellett a piac bővülését is magával hozhatja. Magyarországon is vannak olyan cégek, amelyek külső szolgáltatóra bízzák a biztonsági események felügyeletét, de ezek általában nemzetközi vállalatok hazai érdekeltségei, és az anyacég üzletpolitikáját követik az ilyen megbízásoknál.
Nemzetközi szinten azonban nagyon nagy a piac, ennek megfelelően rendkívül éles a verseny a szolgáltatók között. Nem az a kérdés, hogy kell-e ez a megoldás, hanem az, hogy ki nyújtja a legjobb minőséget, legnagyobb biztonságot, kedvező áron, értesült a Világgazdaság.