A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 2006. negyedik negyedévében 576 panasz érkezett a biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan, míg 2005 utolsó negyedében a panaszok száma 385 volt.
A panaszok kétharmada a részvénytársasági formában működő biztosítókat érinti. Miután a biztosításközvetítők elleni panaszok száma elenyésző, így a maradék a biztosító egyesületek ellen szólt.
A panaszok kétharmada folyamatosan a kötelező gépjármű felelősségbiztosításokkal kapcsolatos. Valamivel tíz százalék feletti a hagyományos életbiztosítások ellen tett bejelentés, ezt követi a lakásbiztosítás (8,6 százalék), és a casco (5,2 százalék).
A panasztevők harmada a kárügyintézés idejének elhúzódását kifogásolja. Sokan (28 százalék) ügyviteli problémák miatt reklamálnak (fizettek, de nem került könyvelésre a díj, vagy éppen nem valós a bónusz-málusz igazolás). Egyaránt 16-16 százalék a kártérítési összeg, illetve az elutasított szolgáltatási igény miatti panasz.
A PSZÁF a múlt év utolsó negyedében 461 panaszt zárt le, és ebből 205-öt (44,5 százalék) ítélt megalapozottnak. Egy negyedévvel korábban még a panaszok fele volt megalapozott.