2p

A biztosítások ellen felével több panasz érkezett a múlt év utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, de az előző negyedévhez képest is negyven százalékkal emelkedett a számuk - olvasható a PSZÁF jelentésében, a felügyelet honlapján.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 2006. negyedik negyedévében 576 panasz érkezett a biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan, míg 2005 utolsó negyedében a panaszok száma 385 volt.

A panaszok kétharmada a részvénytársasági formában működő biztosítókat érinti. Miután a biztosításközvetítők elleni panaszok száma elenyésző, így a maradék a biztosító egyesületek ellen szólt.

A panaszok kétharmada folyamatosan a kötelező gépjármű felelősségbiztosításokkal kapcsolatos. Valamivel tíz százalék feletti a hagyományos életbiztosítások ellen tett bejelentés, ezt követi a lakásbiztosítás (8,6 százalék), és a casco (5,2 százalék).

A panasztevők harmada a kárügyintézés idejének elhúzódását kifogásolja. Sokan (28 százalék) ügyviteli problémák miatt reklamálnak (fizettek, de nem került könyvelésre a díj, vagy éppen nem valós a bónusz-málusz igazolás). Egyaránt 16-16 százalék a kártérítési összeg, illetve az elutasított szolgáltatási igény miatti panasz.

A PSZÁF a múlt év utolsó negyedében 461 panaszt zárt le, és ebből 205-öt (44,5 százalék) ítélt megalapozottnak. Egy negyedévvel korábban még a panaszok fele volt megalapozott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!